نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد؟
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد؟

بیرکل جامعه انجمن های اسلامی بازار و اصناف کشور گفت : فضای انتخابات آینده سه یا چهار قطبی است اما انشقاقی میان اصولگرایان وجود ندارد.

 احمد کریمی در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان در انتخاب گزینه ای نهایی برای شرکت در انتخابات آتی به نتیجه خواهند رسید ،اظهارکرد: این احتمال وجود دارد که اصولگرایان به انتخاب گزینه نهایی به اجماع برسند، اما اینکه این اجماع بر چه گزینه ای باشد تا قطعی نشدن گزینه های مطرح برای حضور جدی امکان پذیر نخواهد بود.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه گزینه های نهایی مشخص نشده و برنامه مشخصی نیز از سوی کاندیداهای مطرح اعلام نشده، نمی توان گفت اجماع در مورد چه فردی قوی تر است.
کریمی تصریح کرد: حضور کاندیدایی از سوی جبهه پایداری و پیروان خط امام و رهبری حتمی است و بناست گزینه ای که معرفی می شود با سازوکارجامعه روحانیت به جمع بندی و ائتلاف برسد.
دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی بازار و اصناف کشور عنوان کرد: افراد و گروههایی از جامعه اصولگرایی که از افراد یا برخی دیگر از گروههای سیاسی حمایت می کنند، نیز وجود دارند اما این امیدواری هست که در نهایت اصولگرایان به گزینه معین و مشخصی دست یابند.
وی خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان ،اصولگرایان عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه پایداری به طور حتم در انتخابات آتی حضور دارند اما این احتمال هم وجود دارد که جبهه پایداری با مجموعه دولتی ها به ائتلاف برسند که تا این زمان می توان گفت که فضایی سه قطبی در انتخابات آتی حتمی است .
کریمی درباه انشقاق میان اصولگرایان تصریح کرد: انشقاقی در فضای اصولگرایی وجود ندارد و رییس جمهور معتقد است که از سوی اصولگرایان پیروز انتخابات نشده است .
دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی بازار و اصناف کشور اظهارکرد: احمدی نژاد کاندید نهایی اصولگرایان در انتخابات گذشته نبود بنابراین پیش بینی این است که گروه دولتی نیز در انتخابات آتی قطبی دیگر از فضای انتخابات را تشکیل دهند .

حضور گزینه برجسته اصلاح طلبان دلیلی برای اجماع اصولگرایان نیست 
کریمی در پاسخ به این سوال که اگر اصلاح طلبان با گزینه ای برجسته ،مقبول و مهم همانند خاتمی در انتخابات آینده حضور یابند احتمال اجماع اصولگرایان بر گزینه ای واحد چه میزان قوی تر می شود ،بیان کرد: قوی بودن و نام و نشان داشتن گزینه اصلاح طلبان دلیل به اجماع رسید ن اصولگرایان برای انتخاب یک گزینه برای معرفی نخواهد بود .
وی با انتقاد از عملکرد اصلاح طلبان گفت : اصلاح طلبان معتقد به قانون اساسی نیستند و در انتخابات ۸۸ نیز غائله به پا شده ناشی از عدم اعتقاد اصلاح طلبان به اصول قانون اساسی بود .
دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی بازار و اصناف کشور خاطرنشان کرد: کشور برای انتخابات آتی نخست به رییس جمهوری نیازمند است که به قانون اساسی باور داشته و ولایت مداری از اصول تفکرات وی باشد نه اینکه به جای اعتقاد به اصل ولایت ،ارادت به ولایت مطرح شود .

کریمی تصریح کرد: اصولگرایان به گزینه ای به اجماع می رسند که اعتقاد به ولایت داشته باشد بنابراین شورای نگهبان در این انتخابات و انتخابات آینده باید در بررسی صلاحیت افرادی که ولایت پذیر نیستند ، دقت لازم را داشته باشد .
وی عنوان کرد: اگر اصلاح طلبان ولایت پذیر باشند،می توانند اصولگرا باشند یا برعکس ،ما اصولگرای واقعی را اصلاح طلب می دانیم نه اصلاح طلبی که تمایلش به بیگانگان بیش از داخل باشد .

نامزد آتی رجل سیاسی و مذهبی باشد 
دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی بازار و اصناف کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط بین المللی و اقتصادی کشور نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد که بتواند در این بخش ها موفق تر عمل کند ،تصریح کرد: نامزد آتی ریاست جمهوری باید یک رجل سیاسی و مذهبی باشد و در وضعیت فعلی نظام با توجه به شرایط ویژه اقتصادی جهانی و داخلی بتواند شرایط مناسبتری را برای اقتصاد ایران فراهم کند.

اقتصاد اولویت اول امورات کشور
وی تاکید کرد : نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری باید از مشاوران برجسته اقتصادی برخوردار باشد و باید گفت عملکرد برخی مدیران اقتصادی در گذشته ۱۵۰ درصد رشد قیمتی را در بسیاری از کالاهای اساسی به دنبال داشته است .
کریمی عنوان کرد: اقتصاد اولویت اول امورات کشور برای ریاست جمهوری آینده است و در کنار آن او نباید مرعوب بیگانگان باشد.
وی تصریح کرد: رییس جمهور آینده باید دیپلماسی مناسب بین المللی و سیاسی داشته اما نباید جلوتر از رهبری حرکت کند و به بیگانگان چراغ سبز نشان دهد.

 

کلیدواژه ها: 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:سرخس,دبیرکل جامعه اسلامی اصناف, انتخابات92, :: 4:11 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 406
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 760
بازدید ماه : 757
بازدید کل : 56385
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1