خصوصی سازی می توانست از بسیاری از مشکلات کشور جلوگیری کند
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

ارسال به دوستان
گزارش فارس از «همایش اقتصاد مقاومتی و راهکارهای مدیریت در دوران تحریم»
خصوصی سازی می‌توانست از بسیاری از مشکلات کشور جلوگیری کند

خبرگزاری فارس: شرکت کنندگان در کنفرانس «اقتصاد مقاومتی در دوران تحریم» به ضعف‌های کشور در عرصه‌های تولید و انتقال سرمایه اشاره و خاطرنشان کردند که خصوصی سازی و تولید ثروت ملی می‌توانست از بسیاری از مشکلات، جلوگیری کند.

خبرگزاری فارس: خصوصی سازی می‌توانست از بسیاری از مشکلات کشور جلوگیری کند

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «حسین ظریف منش» رئیس دانشگاه امام حسین(ع) در اولین «همایش اقتصاد مقاومتی و راهکارهای مدیریت در دوران تحریم» که چهارشنبه سوم اسفند ماه در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به تدبیر رهبری در مطرح کردن شعارهای سالهای اخیر گفت: شعارهای سالهای اخیر منظومه‌ای را تشکیل می‌دهد که سمت و سویی را به سمت اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد.

ظریف منش: دشمن ایجاد فشار اقتصادی و اختلال در رفاه مردم را دنبال می‌کند

وی ادامه داد: در حوزه سیاسی، نظامی و اقتصادی بحث مقاومت مطرح بوده که ابتدا در حوزه نظامی و دفاع از خرمشهر، لبنان، سوریه و عراق را به ذهن متبادر می‌کند و در حوزه سیاسی این عنوان را داشتیم که در مقابل تهاجم و استکبار دفاع صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی را برای اولین بار رهبری مطرح کرده‌اند که مفهوم نویی داشت و در حال حاضر آمریکا قدرت هوشمند را مطرح می‌کند که به متناسب با جنگ سخت نیمه سخت و نرم برای تعرض اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دیگر بحث جنگ صرفاً در یک عرصه و یک ابزار نیست تصریح کرد: ما تجربه‌های ذی قیمتی در حوزه نظامی دوران دفاع مقدس داشتیم که مفاهیمی از قبیل ایثار، از خودگذشتگی، ممانعت از رسیدگی دشمن به اهداف، مجاهدت، بسیج، خودباوری، نوآوری و ابتکار بود که باید از آن درس بگیریم. چرا که ما یکبار در مقابل دنیا ایستاده‌ایم.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: در حال حاضر تمرکز دشمن بر اقتصاد ماست که دو هدف شوم را دنبال می‌کند یکی از آنها ایجاد فشار اقتصادی و دیگری ایجاد اختلال در رفاه مردم است که در مقابله با این رویکرد با توجه به اموزه های دفاع مقدس هدف اقتصاد مقاومتی مواجهه هوشمندانه با دشمن و تبدیل تحریم به فرصت است.

ظریف منش آفت‌های اقتصاد مقاومتی را غفلت، بی برنامگی، ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و از دست دادن فرصتها خواند و بر ضرورت ایجاد اتاق فکر و طرح ریزی عملیات، رصد دشمن و ستاد پشتیبانی تاکید کرد.

قالیباف: کارنامه قابل قبولی در عرصه فرهنگی و اقتصادی از اول انقلاب نداشتیم

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران دیگر سخنران این همایش بود که گفت: واقعیتی که امروز پیش‌رو داریم این است که امروز از یک طرف تحریم‌ها و از طرف دیگر مشکلات اقتصادی چالش‌های اقتصادی را به وجود آورده است.

وی افزود: این دو یک صحنه و میدان مبارزه بین انقلاب و دشمنان انقلاب به وجود آورده که باید آن را به خوبی درک کرده و بدانیم که این صحنه با مبارزات دوران دفاع مقدس متفاوت است.

قالیباف با اشاره به اینکه باید ابعاد صحنه مبارزه اقتصادی را به خوبی بشناسانیم، گفت: اگر ابعاد این صحنه را نشناسیم و ناشیانه وارد صحنه شویم قطعا دچار مشکل خواهیم شد و باید قبول کنیم که بعضی از واقعیات تلخ است اما وجود دارد و تسلیم آنها نشویم.

به گفته قالیباف، ما کارنامه قابل قبولی را در عرصه فرهنگی و اقتصادی از اول انقلاب نداشتیم و در عین حال که در مبارزه با دشمن موفق عمل کردیم اما در عرصه فرهنگی و اقتصادی نمی‌توانیم از کارنامه خود دفاع کنیم، از این رو باید به این مسئله به عنوان یک آسیب نگاه کرده و بدانیم که ما وارد یک صحنه جدی برای مبارزه شده‌ایم.

وی با اشاره به شعارهای در نظر گرفته شده توسط رهبر از سال 88 تاکنون گفت: اصلاح الگوی مصرف، کار مضاعف، جهاد اقتصادی و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نشان می‌دهد که ایشان به صورت مکرر توجه مسئولان و مردم را به این موضوع معطوف می‌کنند.

به گفته قالیباف، ما باید آسیب بزرگ مدیریتی و اقتصادی را بپذیریم.

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز اگر کسی می‌خواهد مسئله را حل کند باید تورم، اشتغال و درمان را حل کند، امروز اگر خلاقیت و واقعیتی وجود دارد باید بتواند درمان را که 70 درصد هزینه آن از دید مردم پرداخت و تنها 30 درصد آن را دولت می‌دهد را حل کنند و جای 70 و 30 را عوض کند.

شهردار تهران معتقد است: هرگاه تورم و نرخ رشد درست شد به آن اقتصاد مقاومتی می‌گویند.

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک باور است که باید آن را تبیین کنیم و برای این راه یک تدبیر اقتصادی و یک بینش اقتصادی داریم که در عین حال که با هم رابطه دارند در ابتدا باید قبل از ادغام به هر کدام به صورت جداگانه بپردازیم.

قالیباف یکی از وظایف اصلی دولت را توجه دولتمردان به حوزه و دانشگاه دانست و گفت: دولت باید از حوزه و دانشگاه بخواهد ابعاد اقتصاد اسلامی را در اختیار آن قرار دهد.

وی با اشاره به سه نکته در حوزه بینش اقتصادی تأکید کرد: حقوق مالکیت و به رسمیت‌ شناختن بخش خصوصی و تولید ثروت را نباید امر نکوهیده‌ای متصور شد و از حداقل دخالت دولت در اقتصاد و کوچک‌بودن اندازه دولت در اقتصاد باید مورد توجه و تمرکز قرار گیرد.

قالیباف ادامه داد: در حوزه اجرایی باید بدانیم علم اقتصاد محترم است و نباید علم اقتصاد را منحل کنیم و در حوزه علم اقتصاد تمام مدیران باید کار را به کاردان بسپارند چرا که متخصصان یک عرصه را نباید نادیده گرفت.

به گفته وی، بسیاری از تصمیماتی که مدیران می‌گیرند با آن چیزی که اجرا می‌شود بسیار متفاوت است.

شهردار تهران تولید، توزیع و مصرف که سه مسئله مهم در اقتصاد هستند را در کشور دچار اشکال خواند و گفت: برای مدیریت این سه موضوع مهم در کشور ابزار مدیریتی نداریم و اقتصاد به دلیل رفتارهای غلط سیاسی و بی‌توجهی به فرهنگ امروز به این روز افتاده است که باید آن را اصلاح کنیم.

وی تصریح کرد: برای اقتصاد مقاومتی و صحنه مبارزه اینچنینی نیازمند مدیریت جهادی هستیم که بتوانیم اقتصاد را به عنوان یک باور در جامعه پیش ببریم، این صحنه مبارزه پول و قدرت است که اگر مسئولان روش مبارزه با این فساد را بلد نباشند نتیجه آن افزایش فقر در جامعه می‌شود.

قالیباف اقتصاد توأم با عدالت را از آرمان‌های انقلاب خواند و گفت: مدیریت باید در کشور از جنس مدیریت جهادی باشد وگرنه جامعه به سمت فقر رفته و انقلاب و نظام را دچار مشکل خواهد کرد.

شهردار تهران جهل، چاپلوسی، فساد، سستی در یقین و آسیب‌پذیری در مقابل قدرت و ثروت را از عواقب بروز فقر در جامعه برشمرد و افزود: ما نیازمند این هستیم که در مورد اقتصاد یک طرح مسئله درست، یک آسیب‌شناسی از گذشته، تعریف از بینش اقتصادی، توجه به الزام متخصصان در علم اقتصاد و انجام درست بخش نهادی و منع سیاست‌زدگی هستیم.

به گفته قالیباف، مدیریت در کشور باید الزاماً مدیریت جهادی مبتنی بر باورها و ارزش‌ها باشد.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید صحنه اقتصاد را صحنه مبارزه بدانند، گفت: این صحنه نباید به منفعت‌طلبی و پول محدود شود.

ابوترابی: بودجه، برای تبدیل شدن ایران به یک کشور ثروتمند تنظیم نشده است

حجت الاسلام ابوترابی در سخنرانی خود در کنفرانس اقتصاد مقاومتی در دوران تحریم با اشاره به ضعف کشور در تولید ثروت اشاره و  تاکید کرد: دغدغه تولید ثروت مساله دیگری بود که مورد توجه مسئولان قرار نگرفت در حالیکه باید به این امر مهم به عنوان مساله اساسی می‌نگریستیم.

به گفته نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی سیاست ها و تصمیمات و همچنین بودجه سالانه در راستای تبدیل شدن به یک کشور ثروتمند برای برخورداری از سرمایه های اقتصادی هدایت می شد.

در ادامه کنفرانس اقتصاد مقاومتی در دوران تحریم رضا عباسی دبیر اجرایی این همایش ضمن تقدیر از سخنان حجت الاسلام ابوترابی به ضعف های کشور در عرصه های تولید و انتقال سرمایه اشاره و اظهار داشت خصوصی سازی و تولید ثروت ملی می توانست از بسیاری از مشکلاتی که کشور اکنون با آنها مواجهه است جلوگیری کند.

عباسی: خصوصی سازی می‌توانست از بسیاری از مشکلات کشور جلوگیری کند

در ادامه کنفرانس اقتصاد مقاومتی در دوران تحریم رضا عباسی دبیر اجرایی این همایش به ضعف‌های کشور در عرصه‌های تولید و انتقال سرمایه اشاره و اظهار داشت: خصوصی سازی و تولید ثروت ملی می‌توانست از بسیاری از مشکلاتی که کشور اکنون با آنها مواجه است جلوگیری کند.

همایش اقتصاد مقاومتی در دوران تحریم به همت موسسه مدیران جوان پویا در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:سرخس, خصوصی سازی, قالیباف, :: 3:20 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 380
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 734
بازدید ماه : 731
بازدید کل : 56359
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1