به گزارش فرارو، پس از انتشار اخباری مبنی بر پخش نشریه با مطالبی تخریبی علیه علی لاریجانی در مراسم بزرگداشت مرحوم کردان، حالا شب نامهای منتسب به یک تشکل سیاسی منتشر شده که محمد باقر قالیباف شهردار تهران را هدف گرفته است.
نویسنده شبنامه "صبح امید" برخلاف برخی رسانهها که فعالیتهای عمرانی شهرداری تهران را هدف گرفتهاند، فرمان را چرخانده و فعالیت های گسترده فرهنگی- هنری شهرداری را زیر سوال برده است.
نگارنده مطلب "نفاق در مدیریت شهری" ضمن مقایسه محمد باقر قالیباف با آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری هر دو را با هم مورد حمله قرار داده است. وی شهردار تهران را یک تکنوکرات معرفی کرده است که تا پیش از سال 84 سردار بود و امروز تبدیل به "دکتر" شده است! نگارنده، "دکتر شدن" قالیباف را نشان دهنده تکنوکرات شدن او دانسته است!
وی نوشته است: «در شهرداری تهران همه چیز هست بجز اخلاص. نگاه مصرف گرایانه، تبلیغاتی و ترویج راحت طلبی و دنیا پرستی که در اکثر فعالیتهای شهرداری تهران به وضوح دیده میشود، حکایت از تحول در نگرش سردار قالیباف دارد. راهی را که ایشان انتخاب کرده است، راهی است که آقای هاشمی آنرا طی کرده است و نهی مردم انقلابی و سرمایههای اصلی نظام به مدل توسعه غیر اخلاق مدارانهی خویش را شنیده است در حالیکه که الگوی دکتر قالیباف، الگوی بسیار کوچکتر و ضعیف تر از الگوی ارائه شده از سوی آقای هاشمی میباشد.»
نویسنده سپس این الگو را در راستای رییس جمهور شدن قالیباف دانسته و البته آن را الگویی شکست خورده معرفی کرده است. وی نوشته است: «پر بیراه نخواهد بود اگر بگوییم نقطه عطف تبدیل شدن سردار قالیباف به دکتر قالیباف به سال 84 و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر میگردد. روزهایی که سردار سابق گاهی دم از سرداریاش می زد و مابقی را با دکتر و خلبان میگذراند.»
نگارنده در بخش دیگری از شب نامه مذکور از ادامه قیاس در گذشته و به فعالیتهای فرهنگی شهرداری حمله ور شده است. وی فعالیتهای فرهنگی شهرداری را بدون رنگ و بوی شهدا و اخلاص ناب دانسته است.
وی بدون اینکه نگاهی به اطراف خود وبرنامههای فرهنگی نهادهای دولتی و غیر دولتی داشته باشد درباره فعالیتهای فرهنگی شهرداری تهران نوشته است: «سردار را چه شده است که معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در پارک ها و تفرجگاههای تهران، میزبان و مروج بدترین محافل بزم فرهنگی همراه با موسیقی زنده و اجتماعات کاملا مختلط است؟»
اما نگارنده در پایان این شب نامه، دغدغه اصلی خود را اینگونه بیان کرده است: «بیم آن است که دکتر قناعت نکرده و به دنبال کسب مدارج بالاتر باشد!! و همه چیز را فدای جمع آوری رای عدهای قلیل جمعیت خاکستری کند که تنها به دنبال امیال دنیوی خویش هستند و به سمتی میروند که به انها در مورد الصول و اعتقادات بیشتر باج میدهند و قالیباف یا خاتمی و کروبی برایشان فرقی ندارد.»
همچنین در شب نامهای دیگر شهرداری تهران به نحوی متفاوت مورد حمله قرار گرفت. این حمله نیز فعالیتهای فرهنگی شهرداری نشانه رفته است.
شبنامه ی دوم مدعی است که یک گروهک سیاسی برانداز که تحت نظر حسین بشیریه آموزشهای گسترده دیدهاند، توانستهاند به منابع اقتصادی و مناصب مهمی در شهرداری تهران دست یابند. ادعای این شبنامه بدانجا میرسد که گزارش میدهد که این گروه با نفوذ به مراکز فرهنگی شهر خیال دارند نقشههای راه جدید آمریکا علیه موجودیت جمهوری اسلامی را عملی سازند.
این شب نامه میافزاید که یکی از عناصر این تیم که سابقه زیادی در مخالفت با ارزشها جمهوری اسلامی دارد اخیرا به عنوان یک سیاستگذار فرهنگی در شهر تهران فعالیت میکند و تا سطح عالی مدیریت نفوذ نموده است.
این شبنامه در ادامه بدون این که نامی از کسی ببرد مدعی شده برخی از چهره های شاخص براندازی نرم و روشنفکران مخملی اکنون در برخی مراکز فرهنگی شهر تهران جلسات خود را به راحتی و با حضور اعضای سابق دولت اصلاحات برگزار میکنند.
سابقه تخریب
استفاده از حربه تخریب اولین بار نیست که توسط جریانهای مختلف سیاسی مورد استفاده قرار میگیرد. در زمستان سال 86 که تازه تب انتخابات ریاست جمهوری در حال بالا رفتن بود، حاج منصور ارضی مداح مشهور در اظهار نظری عجیب قالیباف را عمرسعد خواند.
حاج منصور که در حسینیه صنف لباسفروشان و میان دعای عرفه سخنرانی میکرد، گفته بود: «مداح که نباید فقط مداحی کند. من هم می خواهم حرف های خودم را درباره مسائل روز بیان کنم.»
وی با اشاره به واقعه کربلا گفته بود: «به عمر بن سعد گفتند که با قتل امام حسین (ع) به ملک ری نمی رسی که با تمسخر پاسخ داده بود اگر به گندمش نرسم به جوی طویله اش که خواهم رسید.».
وی افزوده بود: «برخی ابن سعدهای دوران ما هم اینگونهاند و اگر به گندم ریاست جمهوری نرسیدند به جوی شهرداری که رسیده اند و این برایشان کافی است.»
شهردار تهران این اظهارات توسط یک مداح را استفاده ابزاری از دین دانسته بود و تصریح کرده بود که "مردم آگاه هستند و با این بداخلاقی ها چه در جنبه های مدیریتی، چه در بحث های شخصی و چه در استفاده ابزاری از دین کردن، کار به جایی نمی رسد."
البته تنها شهردار تهران نبود که به اظهارات تخریبی حاج منصور واکنش نشان داد بلکه تعداد زیادی از فعالان سیاسی و چهرهای شاخص در این باره به وی اعتراض کردند. تعداد زیادی از سرداران سپاه به این اظهارات واکنش نشان دادند و آنها را خلاف اخلاق دانستند. این سرداران طی نامهای از محمد باقر قالیباف حمایت نمودند.
این گروه از فرماندهان ارشد سپاه در این نامه به دفاع از قالیباف برخاسته و از آیتالله هاشمی شاهرودی رییس وقت قوه قضائیه خواستند تا از حیثیت هم رزم سابقشان دفاع کند.
پس از آن سخنان بود که حاج منصور از مداحی در شبهای عزاداری حسینیه ی امام خمینی، محروم شد. برخی منابع ناراحتی مقام معظم رهبری از نحوه سخنان این مداح در مورد مسولان نظام را عامل این محرومیت دانستند.
چندی پیش نیز حسین الله کرم عضو تندرو انصار حزب الله پس از بازگشت از ماموریت خود در بالکان با حمله به قالیباف گفته بود که شهردار تهران از تبلیغات در تهران به مناسبت سالگشت شهادت حضرت صدیقه ی کبری سر باز زده و بهتر است به فرانسه کوچ کند.
اللهکرم خطاب به شهردار تهران گفته بود: «این اعمال شما ما را به یاد طلحه و زبیرها میاندازد که به ارزشهای زمان خود پشت کردند. ما اجازه نمیدهیم در بین رزمندگان، کسانی باشند که خوی طلحه و زبیرها را بخواهند امروز به نمایش بگذارند.»
پس از این اظهارات بود که عباس سلیمی نمین دیگر چهره اصولگرا به اللهکرم واکنش نشان داد و عنوان کرد: «این گونه تخریبها و توهینها کاملا بی ارزش است. چون مردم به این قبیل حرفها گوش نمیهند.»
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر با تاکید بر ضرورت نقد همه جانبه مسئولان، تصریح کرد: «نقد متفاوت از تخریب است و تخریب شخصیتی امری ناصواب است.»
بدیهی است بهره گیری برخی جریانات متعلق یا متصل به اصولگرایان از شیوه های تخریبی علیه یکدیگر برای دستیابی به کرسی های مجلس یا صندلی های پاستور، پیش از هرچیز به نظام جمهوری اسلامی ایران و اقتدار آن لطمه می زند و سپس جبهه ی اصولگرایی را تضعیف می کند. به نظر نمی رسد که جریان هایی که عملیات تخریب علیه چهره های اصولگرایی را به بهانه انتخابات آغاز کرده اند، از این مهم غافل باشند!