شهردار تهران، پروژه صدر، نیایش را نمادی از فرهنگ جهادی دانست و گفت: کارگران و جامعه مهندسان نشان داد
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

در گفتگوي ويژه خبري شب گذشته عنوان شد؛
توانایی احداث يك کیلومتر پل در 45 روز
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۶
شهردار تهران، پروژه صدر، نیایش را نمادی از فرهنگ جهادی دانست و گفت: کارگران و جامعه مهندسان نشان داده‌اند که می‌توان در همه ابعاد مادی و معنوی، کار مورد نیاز جامعه را محکم و با ابتکار عمل پیش ببرند.
توانایی احداث يك کیلومتر پل در 45 روز
 
عرش نیوز :
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد باقرقالیباف در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته افزود: پروژه صدر،نیایش نمایانگر خدمت صادقانه و خالصانه، توام با دقت، درایت، عملگرایی، عقلانیت، گذشت و تاسی به فرهنگ دفاع مقدس است.
وی گفت: امروز جامعه مهندسان ایرانی، سرمایه اجتماعی را به جامعه تزریق کرده‌اند و نشان داده‌اند که با روحیه کار و تلاش، می‌توان به اهداف بزرگ دست یافت.
وی با اشاره به احداث تونل نیایش در مدت ۲۳ ماه گفت: طول این تونل در مجموع ۱۰۲۵۲ متر است که در سخت ترین شرایط آبرفت زیرزمینی احداث شد و بیش از شش هزار کارگر ، مهندس و تکنسین در ساخت آن حضور داشتند .
قالیباف تصریح کرد : برای اولین بار در کشور دو راهی ها در تونل سازی تجربه شدند که سربلند بیرون آمدیم و ۱۰ کیلومتر سد زیر زمینی بر خلاف جریان آب ساخته شد بدون آن که آبی نشت کند و همچنین آرماتور بندی نیز با خلاقیت انجام شد که تجربه آن را بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز ندارند .
وی گفت:به طور حتم یکی از ویژگی های بارز تونل نیایش دو راهی بودن این تونل است؛ از زمانی كه طرح مطالعاتی تونل نیایش آغاز شد، همه كارشناسان و مدیران شهری می‌دانستند كه تجربه جدیدی در امر تونل سازی در كشور، خاورمیانه و حتی جهان رخ خواهد داد. تونل نیایش تونلی است كه دو مسیر رفت و برگشت آن با فاصله‌ای از یكدیگر قرار گرفته و از همه مهم‌تر ۵ دو راهی مهم و حساس در این پروژه طراحی شده است.
بزرگترین دوراهی اين معبر زيرزميني، در بخش‌غربی تونل شمالی احداث‌شده و علاوه بر امکان ادامه مسیر به سمت بزرگراه نیایش، دسترسی به بزرگراه کردستان از ‌طریق تونل کردستان را نيز تسهیل می‌كند.
زمانی كه شهروندان در تونل شرقی یا غربی نیایش در مسیر رفت یا برگشت در حال حركت هستند در صورتی كه بخواهند تغییر مسیر داده و وارد سایر شبكه‌های بزرگراهی تهران شوند می‌توانند با استفاده از این دوراهی‌ها كه در داخل تونل در نظر گرفته شده این تغییر مسیر را بدون كوچك‌ترین مشكلی انجام دهند.
تجهیز تونل به سیستم های مدیرت ترافیکی و ایمنی
وی افزود:در تونل نیایش به‌دلیل طول زیاد از تجهیزات و استانداردهای متفاوت استفاده شده است و همه سیستم‌های مدیریت ترافیکی و ایمنی تونل ازجمله سیستم‌های کنترل سرعت، تهویه، آتش‌نشانی، روشنایی و... همزمان با بهره‌برداری از تونل به بهره‌برداری رسیدند.
وی با اشاره به اینکه در تونل نیایش دوربین‌های تردد شمار و ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط، دوربین‌های نظارت تصویری، دوربین‌های کنترل خط اضطرار و امداد و دوربین‌های شناسایی نقطه حادثه نصب شده کفت:با این سیستم‌های هوشمند، امکان مدیریت و نظارت دقیق بر وضعیت ترافیک در تونل نیایش فراهم می‌شود و از نظر ایمنی نیز تونل نیایش تونلی کاملا استاندارد و ایمن است.
ودر ادامه گفت:از جمله تجهیزاتی که در این تونل استفاده شده می‌توان به کابل‌روشنایی، فیبرنوری، بیش‌از دو هزار و چراغ‌روشنایی، دوربین مداربسته، لوله آتش‌نشانی، در ضدحریق، سنسور دود، فن‌محوری، ژنراتور، ۱۲‌دستگاهUPS جهت برقراری برق اضطراری، تلفن تونلی، یک ایستگاه‌رادیویی تونلی، ۱۰دستگاه پمپ آتش‌نشانی در دو ایستگاه و همچنین ساختمان‌های مرکز کنترل‌اصلی و پشتیبان اشاره‌کرد.

وی افزود : تونل نیایش و پل صدر از لحاظ ترافیکی به هم وابسته است وبا بهره برداری از تونل شرق به غرب تلاش کرده ايم تا کسانی که از اتوبان صدر حرکت می کنند قبل از رسیدن به تقاطع اتوبان شهید مدرس ، امکان ورود به تونل را داشته باشند .

قالیباف با بیان اینکه تونل نیایش یکی از تونل های مشخص و تعریف شده در دنیا است افزود: این تونل از نظر کیفیت، زمان بهره برداری، ایمنی، زیبایی و غیره یکی از تونل های تعریف شده در دنیاست و استانداردهای روز دنیا با تلاش متخصص این مرز و بوم ساخته شده است.
شهردار تهران با اشاره به این که تونل جنوبی نیایش هم آماده است اظهار کرد: به دلیل آن که ترافیک به بزرگراه صدر وصل نشود فعلا بهره برداری از آن را آغاز نکرده ایم .
وی با بیان اینکه سرازیرشدن ترافیک از تونل نیایش به بزرگراه صدر مشکلات ایمنی ایجاد می کند تصریح کرد: به طور حتم با اتمام ساخت پل صدر تونل جنوبی نیایش نیز به روی شهروندان باز خواهد شد.
وی تصریح کرد : در شهر تهران ، بدون خرد جمعی ، تلاش جهادی شبانه روزی و مشورت کاری انجام نمی شود و در هر نقطه از شهر فعالیت عمرانی واقعا ملموس است و دیده می شود که نمونه دیگر آن اتوبان امام علی (ع) است که از مناطق ۷،۸،۱۳،۱۴،۱۵ و ۲۰ می گذرد و ۵۷ پل بزرگ و کوچک در مسیر آن احداث می شود و این در کنار سایر پروژه هاست که همه و همه جز با اعتماد شهروندان، نظارت و تذکر آنان میسر نمی شود.
وی گفت:امسال بیش از ۴۰ کیلومتر به سطح معابر بزرگراهی اضافه شد و تا پایان امسال ۶۰ کیلومتر دیگر نیز به آن اضافه می شود و به این ترتیب از سال ۸۴ تا ۹۲، ۲۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی ساخته شد که معادل ۸۰ درصد کل تاریخ بزرگراه‌سازی و کارها یزیر بنایی در تهران تا قبل از این دوره مدیریت شهری بود.
وی تصریح کرد:طول بزرگراه ها که تا سال ۸۱ ، فقط ۳۰۴ کیلومتر بود تا پایان سال ۹۰ به ۴۵۳ کیلومتر رسید و ۱۵۰ کیلومتر به شبکه بزرگراهی اضافه شد.

قالیباف با اشاره به بزرگراه ۲۵ کیلومتری امام علی (ع) که در ۱۳ رجب (خرداد ۹۲) به بهره برداری خواهد رسید گفت: احداث این بزرگراه باعث برکت بسیار زیادی در شرق و جنوب تهران خواهد شد.بزرگراه امام علی (ع) برای شهر تهران بسیار مهم است.
قاليباف با بيان اينكه شرق تهران جز مناطق محرم است وطبق قولي كه به شهروندان داده شده تلاش كرده ايم فاصله شمال وجنوب را كم كنيم عمل كرده ايم گفت: اين كار به معني متوقف كردن فعاليت در شمال وغرب نيست اما سرعت كاررا در جنوب و شرق افزايش داده ايم.

شهردار تهران با بیان اینکه نه تحریم ها و نه مشکلات داخلی مانع برنامه های از پیش تعیین شده ما نشدند، گفت : زمانی سالانه تنها ۲.۵ کیلومتر مترو در تهران احداث می شد اما امروز به نقطه ای رسیدیم که در سال بیش از ۱۵ کیلومتر مترو به بهره برداری می رسد .
قالیباف با بیان این که امروز اگر مشکلات پولی و مالی نداشته باشیم این قابلیت وجود دارد که سالانه تا ۳۱ کیلومتر مترو در تهران احداث کنیم گفت :اگر بتوانیم خطوط متروی تهران را به ۲۱۸ کیلومتر برسانیم پایتخت را از وضعیت بحران و اضطرار خارح کرده ایم.
شهردار تهران با اشاره به اينكه خط ۶، ۳، ۷مترو هم اكنون در حال ساخت است افزود:در بهار خط ۳ مترو ازاتوبان آزادگان تا مصلي به بهره برداري خواهد رسيد.
وي خاطرنشان كرد:هم اكنون ظرفيت وامكان فني وجود دارد اگر امكانات مادي و نقدينگي تامين شود ساخت ۲۱۸ كيلومتر مترو بزودي محقق مي شود.

وی در خصوص احداث خطوط بی آر تی نیز گفت:زمانی که احداث خطوط بی آر تی در تهران دنبال می شد بسیاری بر این کار انتقاد داشتند اما شهروندان باید بدانند که خیابان هایی که با پول مردم ساخته شده فقط در اختیار خودروهای شخصی نیست و به همه مردم تعلق دارد.

وی در خصوص تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به نمادهای ایرانی اسلامی گفت: براساس فرهنگ ایرانی و اسلامی بر این باوریم که ظاهر زیبا برای شهرحق همه جامعه است و به موازات اینکه باید به توسعه نماهای ایرانی اسلامی توجه کنیم و از سوی دیگر این باور را داشته و داریم که نظارت بر نمای ساختمان باید انجام شود اما قانونی در این خصوص نداریم امیدواریم هرچه زودتراین خلا حل شود چرا که این یک موضوع شخصی نیست.

برای تمام کارها در شهر حساب و کتاب وجود دارد / شهرداری بارها به عنوان نهاد نمونه در شفاف سازی مالی معرفی شده است

شهردار تهران گفت: برای تمام کارهایی که از سوی شهرداری صورت گرفته حساب و کتاب وجود دارد و بارها شهرداری به عنوان نهادی نمونه در شفاف سازی مالی معرفی شده است .
شهردار تهران با بیان این که تا قبل از سال ۸۴ شفافیت مالی و تفریغ بودجه در شهرداری تهران وجود نداشته ، گفت : امروز تا سال ۸۸ تفریغ بودجه را به تصویب رساندیم و حتی توانستیم در حسابرسی به صورت تلفیقی همه سازمان ها را مورد حسابرسی قرار دهیم ؛ چنانچه هیچ گاه در شهرداری مانند امروز شفافیت مالی و حسابرسی دقیق و مورد تایید شورای شهر وجود نداشته است.

شهردار تهران در خصوص بودجه شهرداري نيز گفت : از شوراي شهر تشكر ميكنيم كه قبل از اسفند بودجه را تصويب كردند.
شهردار تهران با بيان اينكه اختلاف نظر وسلايق مختلف در شوراي شهر وجود دارد گفت اصلاح طلب واصولگرايان هردو در شورا هستند اما هيچ وقت در ۷ سال گذشته هيچ گونه تنش نداشتيم و تنها بحث هاي كارشناسي مي شود و فضاي شهر فضاي كار است.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:قالیباف؛, بودجه شهرداری,فرهنگ جهادی, :: 4:26 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 301
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 655
بازدید ماه : 652
بازدید کل : 56280
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1