شهردار تهران:چالش سیاسی، مدیریتی و نفسانی عرصه اقتصاد را به اینجا کشانده است
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

شهردار تهران:
چالش سیاسی، مدیریتی و نفسانی عرصه اقتصاد را به اینجا کشانده است

خبرگزاری فارس: شهردار تهران با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور گفت: مهم‌ترین چالش ما چالش اقتصادی است و راهکار آن تنها یک طرح و برنامه نیست چرا که چالش سیاسی، مدیریتی و نفسانی اقتصاد ما را به اینجا کشانده است.

خبرگزاری فارس: چالش سیاسی، مدیریتی و نفسانی عرصه اقتصاد را به اینجا کشانده است

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس محمدباقر قالیباف در مراسم آیین تجلیل از ماندگاران اصناف و بازار که با حضور بازاریان در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت: در شهرداری تهران بر اساس باورهای دینی‌مان و بر اساس اینکه در نظام اسلامی مشغول به وظیفه هستیم در حین اینکه کار عمرانی (پل، راه، فضای سبز و ...) انجام می‌دهیم با افتخار سعی می‌کنیم هر چه در بضاعت داریم انجام دهیم و کم نگذاریم.

وی تصریح کرد: اینگونه کارها تنها وظیفه شهرداری نیست و ما نیز تاکید داشته‌ایم که باید در حوزه تربیت و آموزش گام‌های خوبی را برداریم چرا که اگر این امر محقق نشود به مقصود نهایی نخواهیم رسید.

قالیباف اضافه کرد: ساختن پل، تونل، بزرگراه در همه جای دنیا پیدا می‌شود اما وظیفه اصلی ما چیز دیگری است.

شهردار تهران اضافه کرد: در جامعه اسلامی باید به ابعاد مختلفی توجه شود که از آن می‌توان به بعد مادی و معنوی اشاره کرد و این در حالی است که اقتصاد و دین به هم گره خورده است.

وی تاکید کرد: فقر به همراه خودش جهل به جامعه می‌آورد و این نکاتی است که ما از بزرگان و اولیاء‌ درس گرفته‌ایم که وقتی فقر در جامعه آمد کاستی عقل پیدا خواهد شد.

وی با طرح این مشکل که نقش اقتصاد در ترویج دین مبین اسلام کجاست گفت: اینجاست که نقش اصناف و بازاریان مهم می‌شود آن هم در نظام اسلامی که در راس آن ولایت فقیه قرار دارد.

شهردار تهران ادامه داد، امروز اقتصاد ما مورد تهاجم قرار گرفته است و امروز عرصه اقتصاد عرصه اول نبرد در مقابل دشمنان قسم خورده نظام است.

وی با اشاره به اینکه اگر چه تحریم‌ها در عین اینکه سخت و دشوار است و ما نیز انکار آن را نمی‌کنیم اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که می‌توانیم در شرایط فعلی نیز با همین تحریم‌ها مبارزه کنیم.

قالیباف ادامه داد: در دوران دفاع مقدس اگر قرار بود تنها سپاه و ارتش مقابل دشمن بایستند مطمئنا به پیروزی نمی‌توانستیم برسیم چرا که با هوشمندی حضرت امام همه مردم به صحنه آمدند و همین امر منجر به پیروزی نظام ما شد.

وی با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور گفت: متأسفانه در عرصه اقتصادی موضوع را دولتی و حاکمیتی کرده‌ایم و ما باید اقتصاد را به اهل فن‌اش بدهیم و از مردم کمک بگیریم.

شهردار تهران تصریح کرد: مهمترین چالش ما چالش اقتصادی و راهکار آن تنها با ارائه طرح و برنامه قابل رفع نیست چرا که پیش از اینکه نیازمند به یک طرح اقتصادی و برنامه باشیم متأسفانه با چالش مدیریتی روبرو هستیم.

وی چالش سیاسی و نفسانی را مهمترین آفات در عرصه اقتصادی در شرایط فعلی کشور دانست و گفت: سیاست و فرهنگ اقتصاد ما را از مسیر خود خارج کرده و دچار چالش کرده است.

قالیباف ادامه داد: بنده دو چیز را در زندگی خود رعایت کرده‌ام یکی اینکه هیچ گاه مال حرام به زن و بچه‌‌ام نداده‌ام و دوم اینکه با خانواده خود ریاکاری نکرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: نباید اقتصادمان را سیاسی کنیم بلکه با مدیریت صحیح به جلو حرکت کنیم ضمن اینکه اصناف در این زمینه خط مقدم هستند.

قالیباف در ادامه به تحریم‌های حال حاضر کشورمان اشاره کرد و گفت: اگر چه تحریم‌هایی وجود دارد و حقیقت نیز هست اما واقعیت این است که ما نیز ظرفیت‌های بزرگی در کشور داریم و می‌توانیم از این شرایط خارج شویم.

شهردار تهران بیان داشت: شرایط دنیا این طور نیست که آمریکا هر اراده‌ای که بخواهد بکند و برای کشورها تصمیم بگیرد چرا که دنیا بزرگتر و آمریکا ذلیل‌تر از این حرف‌ها است.

وی تصریح کرد: شرط اینکه بتوانیم در امور اقتصادی درست حرکت کنیم این است که باید حرکت‌هایمان منطبق بر سنت الهی باشد و به مسائلی چون اخلاص، معنویت، محبت، گذشت، توجه به فقرا، رسیدگی به ایتام و نیازمندان توجه کنیم.

به گزارش فارس در ادامه مراسم آیین تجلیل از ماندگاران اصناف و بازار نوده فراهانی رئیس اصناف کل کشور اضافه کرد: خوشبختانه این سومین برنامه‌ای است که به همت شهرداری از ماندگاران اصناف تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: مجمع اصناف تأکید ویژه‌ای بر آموزش ابزار در این بخش دارد و این در حالی است که طی دو سال گذشته آموزش و درس مکاتب را برای اصناف اجباری کرده‌ است.

وی در ادامه از زحمات شهردار تهران در خصوص ایجاد بزرگراه‌ها، تونل‌ها در شهر تهران قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری شهرداری تهران اصناف بتوانند خدمات بهتری را در شهر تهران ارائه کنند.

به گزارش فارس در همایش تجلیل از ماندگاران اصناف و بازار، محسن رفیق‌دوست، مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران و جمعی از رؤسای مجمع عمومی صنفی تهران و شهرستان‌ها حضور داشتند که در ادامه از برخی از نمایندگان اصناف تجلیل شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:قالیباف؛ شهردارتهران,؛چالش اقتصادی,, :: 4:14 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 402
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 756
بازدید ماه : 753
بازدید کل : 56381
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1