نیایش؛ مصداق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

نیایش؛ مصداق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

تونل نیایش1

مرد عمل: دقایقی پیش تونل نیایش با حضور شهردار تهران افتتاح شد، تونلی که به تعبیر شهردار تهران با تکیه بر فرهنگ دوران دفاع مقدس و کار بسیجی توام با عقلانیت و خود باوری، به بهره برداری رسید تا دومین تونل طویل دنیا با طول تقریبی ۶/۷ کیلومتر، باز هم نگین درخشان دیگری باشد بر کارنامه پرافتخار مدیریت شهری در کلانشهر ایران اسلامی.

لحاظ آخرین استاندارد بین المللی در طراحی و ساخت، ارتباط دو تونل شمالی و جنوبی به فاصله هر ۵۰۰ متر، ایجاد رمپ‌های اضطراری، مقاومت در برابر زلزله ۱۰ ریشتری و سیل از ویژگی‌های منحصربفرد تونل نیایش محسوب می گردد.

اما فارغ از ویژگیها و مزایای فوق العاده این تونل نکته مهم در این پروژه افتتاح و بهره برداری از آن در موعد اعلام شده و غیر قابل تصوری بود که پیشتر مدیریت شهری نوید آن را به ساکنان پایتخت داده بود. نیایش نیز همچون پروژه های دیگر کلانشهر تهران در مدت زمانی استثنایی (۲۰ ماهه) به بهره برداری رسید تا باز هم شهردار قالیباف بر اساس روز شمار کاری از قبل نصب شده همچنان همچون کارهای گذشته به عهد خود وفا کرده باشد.

اما افتتاح نیایش با این حجم گسترده کاری و مدت زمان افتتاح به نوعی نیز مصداقی بود از کار جهادی و یاد آور فرهنگ دفاع مقدس که هر امر ناممکنی را با همت و تلاش بی دریغ ممکن می نماید. البته انجام طرحها و پروژه های کلان با امکانات و زمان محدود نظیر بهره برداری از فاز یک پارک ولایت به عنوان بزرگترین بوستان خاورمیانه در ۷۷ روز کاری، گذاشتن روز شمار اتمام پروژه های بزرگ شهری و عمرانی و تعهد به عهد، مدیریت بحران هایی نظیر سیلاب سال گذشته تهران و …از نمونه های بارز کار جهادی به سبک فعالیت های مخلصانه دفاع مقدس در کارنامه مدیریت شهری تهران محسوب می گردد.

به تعبیر شهردار تهران، “شاید آن روز از من گرفته تا مهندسان و کارگران که تابلوی احداث را نصب کردیم باور به اجرای این کار داشتیم؛ اما می دانستیم که کاری سخت است؛ ولی با تکیه بر فرهنگ دوران دفاع مقدس و کار بسیجی توام با عقلانیت و خود باوری دست به دست یکدیگر داده و تونل نیایش را احداث کردیم”.

قالیباف و تیم اجرایی مدیریت شهری تهران در افتتاح این کلان پروژه شهری به خوبی نشان دادند که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی چه استوار و زیبا کمر به همت عمل بسته اند و چه زیبا فرمان مقام ولایت را ارج نهاده و تبعیت از گفتمان رهبری را نه در شعار، که در عمل به اثبات می رسانند.

همگان مستحضرند که رهبر معظم و فرزانه ایران اسلامی با درایت و هوشمندی چند سالی است شعار محوری کشور را در در حوزه اقتصاد انتخاب می کنند و ایشان با توجه به مقتضیات و ضرورتهای سال جاری، شعار کلیدی کشور و نظام اسلامی را سال “تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی” انتخاب نمودند؛ در این میان بیش از ده میلیون شهروند ساکن در پایتخت نیز، چشم براه بودند تا ببینند شهردار عملگرای پایتخت که در این چند ساله ی اخیر شعار “اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه” و “پیشرفت و عدالت” را در سرلوحه اقدامات ثبوتی خویش قرار داده بود؛ چگونه جامه ی عمل بر فرمان رهبری در این سال مهم و سرنوشت سازخواهد پوشاند.

نگاهی به اقدامات و کارنامه ثبوتی دکتر محمدباقر قالیباف حداقل در طی هفت سال گذشته در شهرداری تهران و آمار خدمات و اقدامات مختلف تیم تحت هدایت او، حاکی از آن بوده که بحث تولید ملی و سازندگی با استفاده از توان و تخصص نیروهای بومی و داخلی همواره از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار بوده است. ساخت بزرگترین سازه ها، اتوبانها، تونل ها، فضاهای فرهنگی و تفریحی در دوران تصدی وی در بلدیه تهران با استفاده از توان نیروهای داخلی و متخصص ایرانی، نشانگر عزم استوار مدیریت شهری تهران در تولید ملی با استفاده از توان کار و ارج نهادن به سر مایه های داخلی کشور بوده است و افتتاح کلان پروژه تونل نیایش با آن حجم عظیم کاری و ظرف زمانی منحصر به فرد، آن هم در اوج تحریم های غرب علیه ایران که در آن، فرصت سوزی و معطل کردن کارها برابر با تحمیل زیان انبوه به سرمایه های کشور تلقی می گردید، شاه بیت اقدامات ثبوتی دکتر محمدباقر قالیباف بود؛ در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 191
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 545
بازدید ماه : 542
بازدید کل : 56170
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1