قالیباف در مراسم تجدید بیعت با آرمانهای امام (ره): جنگ تمام شده اما مجاهدت تمام نشده
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، در مراسم تجدید میثاق کارکنان شهرداری تهران با بنیانگذار جمهوری اسلامی که در حرم مطهر امام راحل(ره) و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر یاد آور رشادت ها و نتیجه بخش همه مجاهدت های فرزندان این مرز و بوم بود که به رهبری امام راحل به پیروزی رسید.

 

وی ضمن تشکر از حجت السلام والمسلمین حاج سید حسن خمینی گفت: این ایام، ایام ذکر و یادآوری آرمان های بلند امام و شهدا است و بر این باورم که یکی از مهم ترین نکاتی که در انقلاب اسلامی امروز باید مورد توجه قرار گیرد، احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین است.

 

شهردار تهران خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ما نقطه عطفی در جهان بود که احیای حکومت دینی را در این زمان به وجود آورد.

 

دکتر قالیباف با اشاره به اینکه مردم یادشان است در زمانی که انقلاب ما روی داد، غرب زدگی و شرق زدگی در دنیا سیطره داشت و هیچ افقی پیش روی هیچ ملت و کشوری نبود که از چنبره شرق زدگی و غرب زدگی رهایی یابند.

 

وی عنوان کرد: امام عزیز ما در این تاریکی آمدند و به همراهی شهدا و مجاهدت آنان مبارزه کرده و انقلاب را به پیروزی رساندند، آن هم در کشوری که از یک طرف هم مرز با یک ابرقدرت مانند شوروی بود و از طرف دیگر در منطقه به عنوان ژاندارم معرفی شده بود.

 

وی افزود: انقلاب ما در انتهای قرن بیستم روی داد. در زمانی که همه اندیشمندان غرب اتفاق نظر داشتند که دین و معنویت دیگر جایی در کشورها ندارد و دین افیون دولتهاست.

 

دکتر قالیباف تصریح کرد: در چنین ایام سیاه و بی روزنه ای امام راحل انقلابی را شکل دادند که توانست با جوهره دینی آثاری پدید بیاورد که هم اکنون این آثار را در جوامع اسلامی و حتی غیر اسلامی مشاهده می کنیم.

 

وی با بیان اینکه قرن بیستم قرن امام خمینی(ره) است، گفت: هم اکنون که امام(ره) از دنیا رفته اند همان نظریه پردازها قرن بیست و یک را قرن امام(ره) معرفی کردند، چرا که می بینند که همه دنیا را این انقلاب، این باور و آرمان فراگرفته است و امروز دین در جوامع بشری رشد کرده و همین طور بیداری اسلامی در همه دنیا پدید آمده است. امروز وجود دین را در اقصی نقاط دنیا می توانیم ببینم و این از عظمت انقلاب ما است.

 

شهردار تهران اظهار کرد: ما بر این باوریم که امام راحل(ره) جز برای خدا نه گامی برداشت، نه کلامی بر زبان آورد و از آنجایی که برای خدا قدم برداشت خدا هم عزتشان را روز به روز افزایش می داد و حتی پس از رحلتشان همچنان عزت مند هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بدانید ما هم بعد معنوی انقلاب که همان حفظ آرمان ها، ارزش ها و وحدت در جامعه است را باید مورد توجه قرار دهیم و هم به مسائل اخلاقی، فرهنگی و ارزش ها توجه ویژه ای مبذول داریم در واقع تداوم انقلاب ما نیازمند توجه جدی در عرصه مادی است .

 

دکتر قالیباف گفت: کشوری که سر منشأ انقلاب هاست باید در بعد پیشرفت نیز کوشا باشد و الگویی را از نظام اسلامی در جهان به نمایش بگذارد همانگونه که در بعد مادی و معنوی پیشرفته است و این یکی از شرط های اساسی انقلاب ماست.

 

شهردار تهران اظهار کرد: امروز ما در شهرداری تهران نباید از این موضوع غفلت کنیم و باید بدانیم اگر کشور و نظامی در درون خود مورد تحسین مردمش واقع نشود هرگز نمی تواند مورد تحسین مردم دنیا واقع شود.

 

وی در پایان گفت: نظام اسلامی توسط امام راحل و شهدا به پیروزی رسید، امروز این پرچم در دست مقام معظم رهبری است و ما وظیفه داریم مانند دوران دفاع مقدس شبانه روز تلاش کنیم. ما بر این باوریم که دوران جنگ تمام شده اما دوران مجاهدت تمام نشده است و همه باید برای تقویت نظام تلاش و در این مسیر حرکت کنیم.

 

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 20 بهمن 1391برچسب:قالیباف؛ تجدید میثاق با امام(ره), :: 2:19 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 388
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 742
بازدید ماه : 739
بازدید کل : 56367
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1