سرخس امتیازات بیشتر از برخی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری جهان دارد
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

سرخس امتیازات بیشتر از برخی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری جهان دارد

مشهد - ایرنا - مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: امتیازات و مزیتهای این منطقه نه تنها از 64 منطقه ویژه اقتصادی و تعدادی مناطق آزاد کشور بلکه از برخی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری جهان نیز بیشتر است.

 

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، ˈمحمد مهدی مروج الشریعهˈ افزود: هم اکنون 71 منطقه ویژه اقتصادی و آزاد تجاری در کشور وجود دارد که هفت منطقه آزاد و باقی مناطق ویژه است.

وی بیان کرد: دلیل برتری منطقه ویژه اقتصادی سرخس نسبت به سایر مناطق وجود فرودگاه بین المللی با مرز هوایی رده بندی و تایید شده است.

وی افزود: فرودگاه بین المللی سرخس در رده چهارم سازمان ایکائو قرار دارد و امکان پرواز طی یک ساعت و نیم تا یک ساعت و 45 دقیقه تا دورترین نقطه در کشورهای آسیای میانه در آن وجود دارد.

او اظهار داشت: وجود بخشی از ریل عریض آسیای میانه به نام ریل دوستی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس مزیت دوم آن نسبت به سایر مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری می باشد.

وی افزود: در ایران تنها سرخس و ارس دو نقطه ای هستند که ریل عریض از آن عبور می کند و اکنون 31 کیلومتر ریل گذاری عریض کشورهای آسیای میانه با سرمایه گذاری آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس آغاز شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با این ریل می توان تا منتهی الیه کشورهایی مانند شمال قفقاز، سیبری، اوکراین، روسیه و تا غرب چین ارتباط داشت.

مروج الشریعه افزود: هم اکنون سرمایه گذارانی از شرکتهای حمل و نقل کشور کره متقاضی ورود به این عرصه برای سرمایه گذاری هستند و تمایل دارند بخشی از کالاها را از این کشور به سوی شرق چین با راه آهن سراسری منتقل کنند.

وی با اشاره به وجود منابع انرژی نفت و گاز در سرخس گفت: وجود پالایشگاه خانگیران با ظرفیت 60 میلیون متر مکعب در روز که نیاز شش استان را تامین می کند، ظرفیت مهمی است که باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: وجود نیروگاه 550 مگاواتی در حال ساخت در منطقه ویژه اقتصادی سرخس که هم اکنون دو واحد 25 مگاواتی آن در حال اتمام است و به زودی وارد مدار مصرف می شود مزیت دیگری است که این منطقه از آن برخوردار است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این منطقه با حجم سرمایه گذاری انجام شده و قابل توجه دارای زیرساخت های منحصر به فرددر آینده نزدیک قطب تجارت و ترانزیت کالا در شرق کشور می شود.

مروج الشریعه افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس قابلیت تبدیل به یکی از مراکز پر توان در ارتقای سطح مبادلات تجاری و درآمدزایی برای کشور را دارد.

وی با اشاره به امتیازات موجود در منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با توجه ویژه ای که دولت به توانمندی های این منطقه دارد به زودی با حمایت دولت و همیاری آستان قدس رضوی تحولی اساسی در این منطقه شکل می گیرد./1

7489 /664

 

 
انتهای پیام /* 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:سرخس , منطقه ویژه اقتصادی, :: 21:47 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 303
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 657
بازدید ماه : 654
بازدید کل : 56282
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1