دولت به دنبال تیم فرهنگی قوی باشد/ راه حل سوری سوری بهترین گزینه خروج سوریه از بحران است
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

دولت به دنبال تیم فرهنگی قوی باشد/ راه حل سوری سوری بهترین گزینه خروج سوریه از بحران است

  • کد خبر : 8993-890
 

خطیب نماز جمعه سرخس خطاب به دولت گفت: دولت بهتر است یک تیم فرهنگی را سامان دهد چرا که هرگاه تیم اقتصادی تشکیل داده شاهد افتضاحی مانند اختلاس یا پولشویی بوده ایم.

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم سرخس حجت الاسلام حسین ملکی ابرده در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوا اظهار کرد:یکی از بهترین زمان هایی که انسان به یاد خدا می افتد هنگام انجام گناه است و انسان را از لجن زار گناه نجات می دهد.


امام جمعه سرخس در ادامه با اشاره به حدیثی از امام رضا (علیه السلام) درباره ثروتمندان گفت:ثروتمندان با پنج خصلت ثروتمند می شوند ،این پنج خصلت شامل بخل ،آرزوهای طولانی ،حرص غالب،قطع رحم،ترجیح دنیا به آخرت است و کار آنها به جایی می رسد که قیامت و دنیا را انکار می کنند.


ملکی اذعان کرد:آنچه که انسان را از گناه دور می کند ایمان و یاد خدا است و در هنگام گناه ،خداوند انسان را نجات می دهد.


وی بیان کرد:کسانی که ایمان قوی دارند و با تقوا هستند نگاهشان به کسانی که گناه می کنند و دنیا طلب هستند اینگونه است که این افراد در زمین می گردند و ته سیگار جمع می کنند.


خطیب نماز جمعه سرخس با انتقاد از اینکه توجه به مسائل فرهنگی بسیار کم است اذعان کرد: چقدر برای فوتبال هزینه می کنیم و چقدر برای فرهنگ خرج می کنیم ،این مصیبت بزرگی است که ارزش فوتبال غیر فرهنگی از کار فرهنگی برای جامعه کمتر است.


ملکی در ادامه به ضرب المثلی فرانسوی اشاره و عنوان کرد:این ضرب المثل می گوید:هرگاه روباه شما را نصیحت کرد حتما مواظب مرغ و غاز خود باشید ؛روباه در جایگاهی نیست که نصیحت کند.


وی آمریکا ،اسرائیل،انگلیس،عربستان ،قطر و اردن را محور شرارت در جهان دانست و افزود:مسیحیت و یهودیت جنگ احزابی را علیه اسلام راه انداخته اند نمی خواهند پیشرفت اسلام را ببینند.


امام جمعه سرخس ادامه داد:آمریکا در ژنو 1 و2 اعلام می کند که ما نگران کرامت انسانی در سوریه هستیم و حال دست پرورده های او یعنی القاعده و وهابیت در سوریه و عراق حمام خون راه انداخته اند و کشور آباد سوریه را تخریب کرده اند و آمریکا انها را محکوم نمی کند.


ملکی یادآور شد:از دید آمریکا ،سازمان ملل ،شورای امنیت و حتی انسان ها هیچ معنی ندارند و تنها آمریکا و اسرائیل هستند که حق تصمیم گیری و حکومت کردن را دارند.


وی با اشاره به اینکه اسرائیل مقاومت را به یک اژدها تعبیر کرده است گفت:آنها می گویند ایران سر این اژدهاست،لبنان دم آن و سوریه کمر این اژدها است و برای نابودی این اژدها باید کمر آن را قطع کرد.


امام جمعه سرخس با بیان اینکه دشمنان اعتراف کرده اند که نمی توانند با ایران درگیر شوند گفت:باید بدانند که درژنو 1 و 2 به علت عدم حضور ایران این دو جلسه ناکام ماندند.


ملکی افزود:نیروهای نظامی آمریکا از درون و بیرون ضعیف شده اند و به سمت نابودی وزوال حرکت می کنند .


وی عاملان نا امنی در منطقه را روباه و شیاد خواند و تصریح کرد:از یک سو تروریست پرورش می دهند و به منطقه صادر می کنند و از سوی دیگر برای اوضاع و احوال منطقه اشک تمساح می ریزند.


خطیب نماز جمعه سرخس با تقدیر از بشار اسد به خاطر خالی نکردن صحنه و ایستادگی یادآور شد:اگر یک توپ در عربستان می افتاد ملک عبداله به آمریکا فرار می کرد در حالیکه بشار اسد برای کشورش ایستاد و ایستاده است.


ملکی اذعان کرد:حاکمان عربستان به صورت زمان جاهلیت بر این کشور حکومت می کنند.


وی با اشاره به پیشنهاد ایران مبنی بر راه حل سوری سوری گفت:منطق سوری سوری یعنی هر آنچه مردم بگویند و تنها راه حل بحران سوریه،راه حل سوری سوری است.


 امام جمعه سرخس در ادامه وظیفه امروز ملت ایران را ایجاد اقتدار درونی دانست و بیان کرد: باید با توجه به توطئه های همه جانبه دشمن از درون مقتدر باشیم و اقتدار علمی ، اجتماعی ، صنعتی ، فنی ، تکنولوژی و سیاسی را در سایه سار ولایت به دست بیاوریم و مهمترین نکته برای رسیدن به این اهداف این است که ما رهبری داریم که کشور های دیگر مانند آن را ندارند.

 

ملکی خطاب به دولت گفت: دولت بهتر است یک تیم فرهنگی را سامان دهد چرا که هرگاه تیم اقتصادی تشکیل داده شاهد افتضاحی مانند اختلاس یا پولشویی بوده ایم.

 

وی ادامه داد: باید در برخورد با مفسدان اقتصادی که مفسدان فی الارض هستند مانند کشور چین عمل کنیم و سریعا این فاسدان را اعدام کنیم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان معضل بزرگ کشور را بیکاری و سن بالای ازدواج عنوان و خاطر نشان کرد: ازدواج باید براساس معنویت باشد نه اینکه به جنبه مادی آن توجه و به یک تجارت تبدیل شده است.

انتهای پیام/ع

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 4 بهمن 1392برچسب:سرخس, نماز جمعه, :: 18:30 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 201
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 555
بازدید ماه : 552
بازدید کل : 56180
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1