دکتر قالیباف: تکیه به مردم و اقتصاد مقاومتی ، ایران را نجات می دهد
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی
 

 

 

 

 

دکتر محمدباقر قالیباف، شهردارتهران، در حاشیه مراسم بهره برداری از بزرگراه طبقاتی شهید صدر طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: خداوند را شاکرم که پس از ٢٦ ماه تلاش شبانه روزی مجموعه همکاران کارگران، تکنسین ها، پیمانکاران و بخش های مختلف و همچنین تحمل رنج و سختی مردم در طول دوره اجرای این پروژه سخت امروز شاهد افتتاح پروژه هستیم.

 

وی ادامه داد: این پروژه به جهت اجرا و کیفیت پروژه ای منحصر به فرد و قابل ارائه در مقیاس بین المللی به شمار می رود. از این جهت به مردم خوب و نجیب در شهر تهران تبریک عرض می کنم و به همه همکارانم عرض خسته نباشید دارم؛ همچنین از همه مردمی که در طول اجرای این پروژه رنج و زحمت  فراوانی را تحمل کردند پوزش می طلبم.

 

اینکه امروز شاهد هستیم آلودگی هوا باعث صدمه زدن به سلامت مردم شهر تهران است از مردم عذرخواهی می کنم

وی تصریح کرد: به عنوان شهردار تهران باید بر این نکته تاکید کنم که از افتتاح این پروژه خوشحالم، اما اینکه امروز شاهد هستیم آلودگی هوا باعث صدمه زدن به سلامت مردم شهر تهران است، از این باب از مردم شهر تهران عذرخواهی می کنم؛ حتما همه مردم عزیز می دانند که شهرداری تهران دستگاه مستقیم و مسئول برای حل این مشکل نیست، بارها تاکید کرده ام که ساختارها و مدیریت های غلط باعث شده هر چقدر کارهای خوب و بزرگی در این شهر اتفاق بیفتد اما تلخی آلودگی هوا کام مردم را شیرین نکند. امیدوارم با یک همکاری، همدلی و شجاعت در تصمیم گیری به دنبال رفع این مشکل باشیم. چرا که نشان داده شده است مشکلی در مقابل اراده مسئولان نیست که بر زمین مانده باشد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که به این مسئله توجه ویژه ای صورت گیرد و روزی شاهد باشیم آلودگی هوا به عنوان مهمترین چالش شهر تهران برطرف شده باشد.

 

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی خود از تامین منابع مالی مترو تهران در تعامل با مسئولان گفت: ما تنها خواستار اجرای قانون هستیم، امیدورایم در این دولت بودجه ای که بیش از دو سه سال است که در مجلس تصویب شده و همچنین سهمیه ارزی که برای مترو تهران باقی مانده است تحقق پیدا کند. در این زمینه مقدمات کار در بانک مرکزی و گشایش ال سی از چین فراهم است و امید می رود با توسعه حمل و نق عمومی بتوانیم بخش از مشکلات مربوط به آلودگی هوا را برطرف کنیم.

 

دکتر قالیباف خاطر نشان کرد: حتما توسعه حمل و نقل عمومی می تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد اما این مساله به تنهایی کافی نیست چرا که ساختار غلطی که برای تصمیم گیری وجود دارد در کنار نبودن یک اراده جدی برای نجات سلامت مردم شهر تهران باعث شده است هر چقدر این پروژه های بزرگ اجرایی شود باز هم کفایت نکند و احساس می کنیم باید توجه بیشتری به این موضوعات صورت گیرد البته در یک فرصت مناسب می توان آن را مورد بررسی قرار داد.

 

انشالله در دوره سوم مدیریت شهری مجموعه دولت، شهرداری ، مردم و رسانه ها دست به دست یکدیگر بدهیم

شهردار تهران تاکید کرد: انشالله در دوره سوم مدیریت بنده در شهرداری تهران مجموعه دولت، شهرداری ، مردم و رسانه ها دست به دست یکدیگر بدهیم و مطمئن هستم اگر این اراده به وجود آید به طور قطع آلودگی هوا در شهر تهران برطرف خواهد شد.

 

دکتر قالیباف ادامه داد: ما این پروژه را درست در زمانی شروع کردیم که اوج بحث تحریم ها نیز آغاز شد؛ ما در زمان بندی پروژه ٦ ماه تاخیر داشتیم اما طبق روال موجود درکشور تاخیرهای که نسبت به پروژه های بزرگ وجود دارد بدین گونه است که یا پروژه ها افتتاح نمی شود و یا پس از ١٤-١٥ سال اجرایی می شوند. این در حالی است که ما این پروژه را در ٢٦ ماه تمام کردیم و ٦ ماه تاخیر در اجرای پروژه نیز به دلیل تحریم بود.

 

دکتر قالیباف یادآور شد: دیوارهای صوتی که در کنار این پروژه ساخته شده است تولید داخل بوده و تائید فنی آنها را نیز از کشور آلمان دریافت کرده ایم تا جایی که هم اکنون می توانیم این دیوارهای صوتی را صادر کنیم. همچنین در انتقال دکل های برق، در زمینه تولید و بسط کابل های برق اقدامات خوبی انجام شد این در حالی است که ناظران خارجی که به این پروژه آمده بودند کار را نیمه کاره رها کرده و رفتند. همچنین جرثقیل های استفاده شده در این پروژه نیز خاص بودند.

 

وی با بیان اینکه در تحریم نیز باید تکیه ما به مردم باشد، گفت: من معتقدم تکیه به مردم موضوع مهمی به شمار می رود، همچنان که عمدتا سن مهندسان این پروژه 30 سال بوده است بنابراین نشان داده می شود که توان طراحی و اجرا در مهندسان داخلی وجود دارد بنابراین معتقدم در موضوع تحریم در کنار فعالیت های سیاسی و بین المللی - که بسیار به جا و خوب است - باید بدانیم تکیه کردن به مردم و حرکت به سمت یک اقتصاد مقاومتی می تواند ایران را نجات دهد.

 

اینکه بزرگراه صدر دو طبقه شد به پشتوانه مطالعات دقیق بود

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره پروژه بعدی شهرداری تهران در زمینه دو طبقه کردن بزرگراه های شهری گفت: دو طبقه کردن بزرگراه ها نیاز به بررسی های فنی خاصی دارد اینکه بزرگراه صدر دو طبقه شد به پشتوانه مطالعات دقیق بود. فعلا در بزرگراه بعثت و ترمینال جنوب به دلیل تقاطع هایی که در این محدوده وجود دارد به دنبال اجرای پروژه ای همانند پروژه بزرگراه طبقاتی صدر هستیم.

 

دکتر قالیباف در پایان در بیان ارزیابی خود از عمر پروژه طبقاتی صدر گفت: این پروژه حتما بیش از یکصد سال عمر خواهد داشت و با نگهداری آن طول عمر پروژه بیشتر خواهد شد.

 

 


برچسب‌ها: دکتر محمد باقر قالیباف, شهرداری تهران, بزرگراه طبقاتی صدر, افتتاح, اقتصاد مقاومتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 335
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 689
بازدید ماه : 686
بازدید کل : 56314
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1