دکتر محمد جواد ظریف: از شهردار فرهنگ دوست تهران برای احداث بوستان اکو قدردانی می کنم
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

وزیر امورخارجه کشورمان که در مراسم بهره برداری از بوستان اکو حضور داشت، گفت: برای من باعث افتخار و خوشبختی است که این نماد همکاری و همبستگی مشترک را میان کشورهای عضو اکو افتتاح می کنیم.

به گزارش "تهران سما" ، دکتر محمدجواد ظریف طی سخنانی در این مراسم ابراز داشت: این نماد با دو نام زیبای اکو و نوروز نماینده می شود. چرا که در اینجا بوستانی را داریم که ورودی آن عنوان اکو دیده می شود و درجنب آن پارک نوروز وجود دارد .

 وی ادامه داد: این دونماد، نمادهایی هستند که کشورهای عضو اکو را به یکدیگر متصل می کند و فرهنگ و تمدن مشترک ما را به نمایش گذاشته اند.

 وزیر امور خارجه ادامه داد: از شهردار فرهنگ دوست تهران و رییس شورای اسلامی شهر تهران که پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده اند نیز جز این انتظار نمی رود که نمادهای مشترک فرهنگی میان کشورهای عضو اکو را به نمایش بگذارند. کشورهایی که به این تاریخ مشترک و سابقه تمدن وابستگی دارند و در این سابقه تنفس کرده اند. بنابراین فرصت مناسبی فراهم شده است تا این نماد را در بهترین نقطه و در مرکز تهران به نمایش بگذارند.

 ظریف با اشاره به پیشنهاد شهردار تهران برای افتتاح بوستان اکو در پایتخت کشورهای عضو اکو ابرازداشت: این پیشنهاد بسیار صحیح شهردار تهران که در سایر کشورهای عضو اکو شاهد تاسیس و افتتاح نمادهای مشابه از همبستگی فرهنگی باشیم، برای پیگیری همکاری های منطقه ای بسیار قابل توجه و مهم است؛ چراکه همکاری باید با فرهنگ همکاری شروع شود و همکاری تنها با یک تصمیم سیاسی میان سیاستمداران صورت نمی گیرد .

 وزیر امور خارجه ادامه داد: برای همکاری جدی و همه جانبه بین کشورهای عضو اکو که همگی از کشورهای مهم منطقه ای هستند باید نمادهای مهمی را ایجاد کنیم تا فرهنگ همکاری میان اعضا و شهروندان شکل بگیرد. باید در قالب فرهنگ سازی و همکاری بین المللی و منطقه ای نمادهایی را ایجاد کنیم تا به آنهایی که دارای تمدن، فرهنگ، آینده، گذشته، تاریخ ، روابط و دین مشترک هستند، این موضوع را نشان دهیم .

 ظریف ادامه داد: از وزرای خارجه عضو اکو تقاضامی کنم پیشنهاد شهردار محترم تهران را با شهرداران پایتخت های خود در میان بگذارند تا بتدریج نمادهمکاری، همبستگی و مشارکت جمعی را در ساختن اینده ای مشترک به نمایش بگذاریم .

وزیر امورخارجه کشورمان در پایان از شهردار تهران، دبیرکل اکو، موسسه فرهنگی اکو ، مجموعه اراضی عباس آباد و همکاران وزارت امورخارجه که زمینه را برای بهره برداری از نمادمشترک کشورهای عضو اکو را فراهم کردند تشکر کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 9 دی 1392برچسب:قالیباف, ظریف, :: 18:34 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 79
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 433
بازدید ماه : 430
بازدید کل : 56058
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1