قالیباف درمراسم ورود واگن های جدید مترو
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

قالیباف درمراسم ورود واگن های جدید مترو :هیچ گاه در شهرداری مانند امروز شفافیت مالی و حسابرسی دقیق و مورد تایید شورای شهر وجود نداشته است+گزارش تصویری

ورود واگن مترو

مرد عمل:دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه بهره برداری از ۴۴ واگن مترو در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد : برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه تونل ها ایستگاه ها و افزایش واگن های مترو در سال ۹۱ تاکنون به خوبی محقق شده چنانچه امروز شاهد ورود سری جدید واگن های مترو به ناوگان بودیم.
وی افزود: با ورود این واگن ها ۱۵۰ هزار نفر به ظرفیت مترو افزوده می شود و بنابراین تا پایان سال شاهد تحقق روزانه ۳ میلیون جابجایی توسط مترو خواهیم بود.


وی با اشاره به اینکه امروز با مترو به محل برگزاری مراسم آمدم گفت : امروز شاهد ازدحام و فشار جمعیت در واگن ها و برخی ایستگاه ها بودم که امیدواریم در سال آینده با ورود سری جدیدی از واگن ها و افزایش تولید واگن در داخل کشور بتوانیم خدمات رسانی بهتر و مناسب تری به شهروندان داشته باشیم.
شهردار تهران با بیان اینکه نه تحریم ها و نه مشکلات داخلی مانع برنامه های از پیش تعیین شده ما نشدند، گفت : زمانی سالانه تنها ۵/۲ کیلومتر مترو در تهران احداث می شد اما امروز به نقطه ای رسیدیم که در سال بیش از ۱۵ کیلومتر مترو به بهره برداری می رسد .
وی در خصوص ساخت متروهای اقماری توسط شرکت مترو گفت : زمانی ساخت متروهای حومه را از شرکت مترو گرفتند اما بعد به این جمع بندی رسیدند که تصمیمشان درست نبوده و از شهرداری درخواست همکاری کردند و ما هم این موضوع  را پذیرفتیم چون از ابتدا هم معتقد بودیم این کار ، کار کارشناسی و تخصصی است و باید توسط متخصصان انجام شود ، ما عادت نداریم در حوزه مدیریت چالش و اختلاف درست کنیم ، از این رو علاوه بر این که ساخت خطوط حومه ای را پذیرفتیم ، حتی علی رغم مسئولیتمان پرداخت بخشی از اعتبارات را نیز تقبل کردیم  .
قالیباف افزود : امروز قریب به سه میلیون نفر از مردم روزانه به شهر تهران وارد و خارج می شوند و در واقع محل سکونتشان اطراف تهران است اما معیشتشان در پایتخت صورت می گیرد ، ما آنها را به نوعی شهروندان خود می دانیم  و در تلاشیم تا رفاه و آسایش آنها را با توسعه متروهای اقماری محقق کنیم .
شهردار تهران تصریح کرد : خط متروی فرودگاه امام (ره) و پرند در حال احداث است.همچنین خط ۳ متروی تهران از چهار راه ولی عصر(عج) به سمت بزرگراه آزادگان در دست احداث قرار دارد که امیدواریم در بهار امسال این بخش از خط ۳ به بهره برداری برسد و همچنین دستگاه حفار اتوماتیک خط ۳ که اکنون به سمت شمال در حال حرکت است در مرحله بعد به سمت اسلامشهر ادامه مسیر دهد .

قالیباف افزود : همچنین در توسعه خطوط اتوبوس های تند رو ( بی آر تی) توانستیم اقدامات بسیار گسترده ای را انجام دهیم و همچنین تلاش داریم تا پایان سال مجموعه این خطوط را به ۱۰ خط برسانیم .
وی با بیان این که خطوط اتوبوس های تندرو امروز سهم قابل توجهی از سفرهای شهری را در تهران بر عهده دارد ، گفت : ما خوشحالیم می بینیم به طور مثال یک کارگر برای انجام کارش وقتی مجبور است از جنوب شهر به شمال ، شرق و یا غرب برود می تواند با استفاده ازحمل و نقل عمومی ، با کمترین هزینه و کوتاهترین زمان به مقصد برسد و ما در شهرداری تمام تلاش خود را کردیم که بیشترین امکانات را در اختیار بیشترین مردم قرار دهیم .

قالیباف با بیان اینکه ضمن توسعه کمی و تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی ، در تلاشیم تا بهره وری ناوگان را بالا ببریم گفت : هوشمندی سازی سیستم حمل و نقل یکی از اقداماتی است که در این راستا در دستور کار قرار گرفته ، چنانچه به طور مثال سعی داریم شرایطی را فراهم کنیم تا هرگاه فردی به ایستگاهی رسید بداند که ۵ دقیقه ، ۱۰ دقیقه ، ۳۰ دقیقه و یا چقدر باید منتظر رسیدن اتوبوس باشد .
وی تصریح کرد : این حق مردم است که بدانند زمان رسیدن اتوبوس دقیقا چقدر است تا بتوانند تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند ، همچنین برنامه و هدف ما این است که شرایطی را فراهم کنیم تا هر شهروند حداکثر با طی کردن ۳۰۰ تا ۳۳۰ متر به هر سمت بتواند به یکی از ایستگاه های شبکه حمل  نقل عمومی برسد و بدانند که با چه مدل حمل و نقلی در  چه مدت زمان و با چه قیمتی می تواند به مقصد برسد .

قالیباف با بیان این که آلودگی هوا امروز اصلی ترین معضل تهران است ، گفت : مجموعه نظرات کارشناسی و تجربه دنیا نشان می دهد راه حل اصلی این چالش بزرگ تنها توسعه حمل و نقل عمومی است ، لذا شهرداری تهران توسعه حمل و نقل عمومی را در اولویت اصلی کارهای خود قرار داده؛ چنانچه نزدیک به ۶۲ درصد بودجه شهرداری متمرکز به موضوع حمل و نقل شده است .

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به این سئوال که در هفتمین سال مدیریتتان چه اقداماتی در خصوص شفافیت مالی انجام داده اید، گفت: تا قبل از سال ۸۴ شفافیت مالی و تفریغ بودجه در شهرداری تهران وجود نداشته  ، اما امروز تا سال ۸۸ تفریغ بودجه  را به تصویب رساندیم و حتی توانستیم در حسابرسی به صورت تلفیقی همه سازمان ها را مورد حسابرسی قرار دهیم.چنانچه هیچگاه در شهرداری مانند امروز شفافیت مالی و حسابرسی دقیق و مورد تایید شورای شهر وجود نداشته است.
قالیباف اضافه کرد: برخی می گویند که پروژه ها گران تمام می شود اما باید به آنها بگوییم قیمت تمام شده پروژه ها گران نیست چرا که وقتی سرعت در کنار حفظ کیفیت در اجرای پروژه ها مد نظر قرار می گیرد باعث ارزان تمام شدن پروژه ها می شود چنانچه به طور مثال تونل نیایش که طی ۲۰ ماه ساخته شد اگر قرار بود در زمانی دو برابر احداث شود فکر کنید تنها در یک مورد میلگرد که آن زمان کیلویی ۷۰۰ تومان بود امروز باید کیلویی بیش از دو هزار تومان هزینه می کردیم و این یعنی سه برابر شدن قیمت ها.
وی ادامه داد: اینکه می گویند که پروژه ها را سریع انجام می دهید و گران تمام می شود حرفی کاملا غیر کارشناسی است، حال اگر نگوییم مغرضانه .
قالیباف گفت: برخی نیز می گویند که چرا بودجه صرف ورزش یا فضای سبز می کنید بیایید و برای مردم خانه بسازید اما ساختن خانه وظیفه شهرداری نیست و ما موظفیم به وظایفی که بر عهده مان گذاشته شده رسیدگی کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد : گاهی نیز شنیده می شود که برخی می گویند ریخت و پاش در شهرداری زیاد است ما نگاه دقیق بر کارها داریم البته نمی خواهم بگویم که بعضی از کارها در شهر رخ نمی دهد مانند بعضی دوباره کاری ها اما وقتی به طور مثال ما پیاده راهی را درست می کنیم و دو ماه بعد دوباره کنده می شود مردم می گویند چرا چنین بی تدبیری هایی صورت می گیرد اما من چه می توانم انجام دهد وقتی مدیریت واحد شهری وجود ندارد.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه اگر ریخت و پاش به معنای اسراف و هزینه کرد بی مورد باشد حتما با آن برخورد می کنیم، گفت: اگر مردم چنین مواردی را دیدند حتما با ۱۳۷ و ۱۸۸۸تماس بگیرند اما باید این نکته را تذکر دهم که تنها ۲۷ درصد بودجه شهرداری در حوزه نگهداشت و هزینه های جاری صرف می شود و در مقابل ۷۰ درصد بودجه صرف توسعه می شود کدام سازمان دیگری را مشابه ما می توانید نشان دهید این اختصاص بودجه نشان از درست بودن سیاست های شهرداری تهران دارد.
شهردار تهران ادامه داد : ما باید هم کار خوب کنیم و هم خوب کار کنیم و در واقع چگونه کار کردن ما مهم است .
وی خاطر نشان کرد : من همیشه به مردم گفته ام که مشکلات و یا کم و زیاد بودن پول و یا بودجه به عهده من است و مردم نباید دغدغه چنین موضوعاتی را داشته باشند و با اینکه مدیریت شهری سختی ها و فشار زیادی را امروز تحمل می کند اما توانسته ایم با همت تمام رحمت کشان ، هرآنچه را وعده داده بودیم محقق کنیم.
قالیباف با بیان اینکه ما هرچه در بعد مادی و معنوی داریم به برکت امام(ره) و شهداست گفت : سال ۹۱ سال سختی در حوزه کار بود و ما در اوج تحریم ها تلا ش کردیم که کارها متوقف نشود و با جدیت و سرعت پروژه ها را ادامه دادیم .
دکتر  قالیباف ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت : مردم نجیب ، شریف و انقلابی ما با حضور در میدان و راهپیمایی ۲۲ بهمن تمام کینه توزان نظام اسلامی را غمگین کردند و بار دیگر با آرمان های امام(ره) و رهبری تجدید میثاق کردند .

وی افزود: این حضور با شکوه برای من ، امثال من و همه مدیران تذکری است که باید قدرشناس مردم باشیم و به جا آوردن شکر این نعمت جز خدمت به مردم چیز دیگری نیست ، ما باید از اختلاف ها و تنش ها فاصله گرفته و به جای حرف و شعار کار و زحمت را پیشه خود کنیم که همان فرهنگ دفاع مقدس است.

وی در ادامه ازهمه کارگران و زحمتکشان شهرداری تشکر کرد و گفت : امروز اگر جرات می کنیم که به مردم قولی دهیم با اطمینان از زحمات و تلاش های شماست .

بر اساس این گزارش در این مراسم گروسی نماینده شهریار و بصیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.









نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:قالیباف؛مترو, :: 18:6 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 127
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 481
بازدید ماه : 478
بازدید کل : 56106
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1