اظهار نظر 25 سفیر خارجی درباره پیشرفت های تهران+جدول
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

بازدید سفرای کشورهای خارجی از پروژه های شهری
25 سفیر خارجی مقیم تهران با همراهی 60 نفر از اعضای هیات های دیپلماتیک و خانواده هایشان از پروژه های شهری همچون باغ پرندگان ، پارک آب و آتش ، باغ ایرانی و برج میلاد بازدید کردند و در جریان این بازدید به ارائه نقطه نظراتشان درباره پایتخت جمهوری اسلامی پرداختند .

شفاف:  25سفیر خارجی مقیم تهران با همراهی 60 نفر از اعضای هیات های دیپلماتیک و خانواده هایشان از پروژه های شهری همچون باغ پرندگان ، پارک آب و آتش ، باغ ایرانی و برج میلاد بازدید کردند و در جریان این بازدید به ارائه نقطه نظراتشان درباره پایتخت جمهوری اسلامی پرداختند .

این برنامه بازدید به همت اداره کل روابط عمومی و امور بین املل شهرداری تهران به انجام رسید که طی آن ، "یان بوری" سفیر اسلوکی با بیان این که تهران شهری زیبا و توسعه یافته است ، گفت : یکی از مشکلات مهم تهران آلودگی هوا و بحث ترافیک بوده که باید در این زمینه تمهیدات لازم به انجام رسد هر چند این مشکل تمام کلان شهرهای دنیا است و به غیر از این مشکل، تهران شهر زیبا و جذابی است.

 

سفیر لیبی هم که به همراه خانواده اش از پارک آب و آتش دیدن می کرد ، شهر تهران را شهری زیبا و توسعه یافته معرفی کرد و سفیر دانمارک نیز تهران را شهری بزرگ ، زیبا با مردمی مهربان توصیف کرد و گفت : تهران از لحاظ ساخت بزرگراه ها پیشرفت خوبی داشته است.

 

 

"هاری کمراینن" سفیر فنلاند نیز که 8 ماه است در تهران به سر می برد، عنوان کرد: من از دیدن تهران بسیار شگفت زده شدم چرا که این شهر بسیار زیبا و جالب است .

وی افزود: پروژه های بزرگ و خوبی در تهران به انجام رسیده تا مردم این شهر که از جمعیت زیادی نیز برخوردارند بتوانند از مراکز تفرجگاهی زیادی بهره مند شوند که از جمله آنها احداث باغ پرندگان است.همچنین تهران بسیار سر سبز بوده و طبیعت آن دلنواز است . در این شهر تنها باید مشکل آلودگی هوا برطرف شود .

 

بنا بر این گزارش ، "یوهونگ یانگ" سفیر چین که در حال عکس گرفتن از نقاط مختلف باغ پرندگان بود، تهران را شهری بزرگ، جذاب و امن توصیف کرد و گفت : باغ پرندگان بسیار زیبا و جذاب است.

 

"کریستان تئو دورسکو" سفیر رومانی هم که به زبان فارسی صحبت می کرد و شیفته فرهنگ ایرانی بود با بیان اینکه باغ پرندگان باغی بسیار زیبا است ، گفت : من سه بار به تهران آمدم و این بار ماموریت من 6 سال به طول انجامیده که باید اذعان کنم در این مدت هر بار به تهران سفر کردم گویی به شهر جدیدی آمده ام . هر بار شهر تهران سر سبز تر از سال قبل و لذت بخش تر شده است.

 

در پی این بازدید "خلیف کدیه موسی" ، سفیر سومالی نیز که به همراه همسر و چهار فرزندش در پارک آب و آتش حضور داشت در مورد شهر تهران گفت : تهران شهر بزرگ و زیبایی است که طی سال های اخیر گویی لباس جدیدی به تن کرده که این لباس همان طبیعت زیبا و سر سبز آن است . همانطور که ملاحظه می کنیم حاشیه تمام بزرگراه های تهران سر سبز بوده و در این شهر پارک های بسیار زیبایی ساخته شده است که حضور در آن ها بسیار لذت بخش است.

 

وی ادامه داد: طی 35 سال گذشته من در بسیاری از شهرهای آفریقایی و عربی بوده ام و اکنون آخرین ماموریت خود را در تهران سپری می کنم.فکر می کنم تهران به علت داشتن باغ ها و گل های زیبا مشهور شده و من در این سه سالی که در تهران هستم مشاهده می کنم که تهران در حال جذاب تر شدن است و مسئولان شهری در حال بازسازی مکان ها و مناطق شهر برای جذب توریست ها هستند.تهران شهر تمدن یافته ای است و خیلی سریع در حال پیشرفت است.

 

وی افزود: من تهران را بسیار دوست می دارم و طی این مدت که ساکن این شهر زیبا هستم هر روز شاهد ساخت و سازهای جدید در مورد پارک ها، پیاده روسازی ها و خیابان ها هستم و به طور کلی باید اذعان داشت که این روند، روندی مطلوب است.

در ادامه دکتر "محمد بی فوفانا" ، سفیر سیر الئون که در باغ پرندگان در حال بازدید از این باغ زیبا بود، گفت: دو سال است که در تهران زندگی می کنم و علی رغم مشکل ترافیکی ، تهران شهری زیبا است و از لحاظ اجرای پروژه های شهری ، کاری بسیار مناسب به انجام رسیده . به طور کلی باید اذعان داشت که تهران در این سال های اخیر بسیار زیبا شده و توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه دعوت از سفرا برای بازدید از این پروژه های شهری کاری بسیار مطلوب بوده که موجب پیشرفت در کارها می شود، افزود: امیدوارم خداوند، تهران، ایران و امت اسلامی را در پناه خود نگه دارد.

"احمد عبدالله احمد مواتن" سفیر کومور نیز به مشابهت کلمات فارسی و زبان خود اشاره کرد ، گفت : قبل از آمدن به ایران اصلا تصور نمی کردم که تهران تا این اندازه زیبا و جذاب باشد . تمام خدمات در تهران قابل دسترس بوده و پروژه های شهری از جمله برج میلاد بی نظیر است.

 

وی در ادامه با خاطرنشان کردن اینکه در نوروز ، سفرا میهمان برج میلاد بودند و از فراز این برج ، دیدن تهران بسیار لذت بخش است، عنوان کرد: من شیراز و تبریز را از نزدیک دیده ام این شهر ها نیز زیبا هستند اما تهران متفاوت بوده و به عنوان یک پایتخت، شهر بسیار زیبا و توسعه یافته ای است.

 

وی در مورد باغ پرندگان نیز اظهار کرد: از دیدن این باغ بسیار لذت بردم و از اینکه توانستم تمامی پرندگان این کشور را در این باغ زیبا ببینم بسیار خوشحالم.

 

سفیر نروژ : تهران بزرگ و فوق العاده است

 

"یتس پتر شمپرود" سفیر نروژ در تهران حین بازدید از پارک آب و آتش گفت : یک سال است که در تهران سکونت دارم . شیراز، اصفهان و تبریز را دیده ام ، هر کدام زیبایی های خاص خود را دارد و تمام شهر های ایران زیبا است، اما پایتخت بزرگ و فوق العاد است.

 

 

در ادامه "پیتر تیلر" سفیر سوئد اظهار کرد : من اصلا تصور نمی کردم در تهران چنین مکان هایی وجود دارد . فکر می کنم مردم به وجود چنین مکان های نیاز دارند.

 

وی در مورد باغ پرندگان نیز گفت : باغ پرندگان باغ بزرگ و زیبایی است و من از دیدن پارک های تهران و زیبایی هایشان تحت تاثیر قرار گرفتم .

 

 

"کوجی هانه دا" سفیر ژاپن از باغ پرندگان به عنوان بهشت پرندگان در تهران نام برد و گفت : اصلا فکر نمی کردم در تهران چنین مکانی برای پرندگان ساخته شده است و وجود این مکان در پایتخت قطعا موجب رضایت شهروندان می شود.

 

سفیر بلژیک : معماری ایرانی در ساخت و سازهای تهران باید مورد توجه قرار گیرد

 

بر اساس این گزارش، در پارک آب و آتش، "دل مرمول" سفیر بلژیک نیز با زیبا خواندن کلان شهر تهران و بی نظیر بودن پارک پرندگان، تصریح کرد: من در الهیه زندگی می کنم.متاسفانه در این منطقه تمام خانه های قدیمی که معماری ایرانی داشته خراب شده و جای خود را به ساختمان های بلند و برج های سر به فلک کشیده داده است. در حالیکه معماری ایرانی بی نظیر است و حیف است که این نوع معماری در ساخت و ساز ها به کار نرود.

 

وی افزود: مشکل آلودگی هوای تهران مانند دیگر کلان شهر های دنیا وجود دارد که در حال حاضر تا حدی حل شده است. همچنین مشکل ترافیک و حمل و نقل شهری نیز وجود دارد هر چند مترو و اتوبوس های خاصی در شهر وجود دارند که خوب کار می کنند اما هنوز هم باید کار بیشتری در این حوزه انجام شود و باید سازمان یافته تر عمل کرد.

 

وی تصریح کرد: البته توجه خاصی به احداث پارک ها و باغ های قدیمی صورت گرفته که این امر می تواند بهترین راه برای حفظ شهر از آلودگی باشد و امیدوارم تمامی قسمت های باستانی و قدیمی شهر حفظ شود زیرا من در شهری زندگی می کنم که در آن برج ها جایگزین بافت های قدیمی شده اند.

 

سفیر بلژیک در ادامه با بیان اینکه من 40 سال پیش در تهران بوده ام و نسبت به آن سال ها تهران پیشرفت های زیادی کرده و با توسعه شهر تعداد ماشین ها نیز افزایش یافته و به دنبال آن آلودگی هوا نیز پدیدی آمده است، گفت: متاسفانه شهر توسعه یافته اما موضوع حمل و نقل عمومی در تهران توسعه نیافته است که این مشکل اغلب کلان شهرهای دنیا است.

 

 

پس از بازدید سفرا از باغ پرندگان، در پارک آب و آتش با "فادی حاج علی" سفیر لبنان گفتگو کردیم که در مورد شهر تهران اعتقاد داشت ، تهران شهر بزرگ و خوبی است.

 

وی از موفقیت پروژه های شهری سخن گفت و تاکید کرد : من مترو تهران را از نزدیک مشاهده کردم . کار خوب و قوی صورت گرفته. به نظر من متروی تهران عالی است. کار بزرگراه سازی نیز بی نظیر بوده و به طور کل باید اذعان داشت که در تهران پروژه های بزرگی در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: این اولین باری است که به تهران سفر کرده ام.تهران از لحاظ زیبایی شهری قابل توجه بوده و من فکر می کنم در تهران گام های عظمیمی برای ارتقا کشور ، فرهنگ و رفاه مردم برداشته شده و برای تهران آینده روشنی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه تهران یکی از کلان شهرهای خوب دنیا است، گفت: از نظر چهره مشخص است مردم ایران با اعتقاد به خداوند مشکلات را حل می کنند و آرزو می کنم همیشه در کارهایشان موفق باشند.

 

رایزن کوبا : تهران شهر توسعه یافته ای است

 

"پدرو گومز لاریناگا" رایزن کوبا نیز حین بازدید از باغ پرندگان گفت : تهران شهر بزرگ و توسعه یافته ای است و از نظر ساخت و سازها و احداث ساختمان های بزرگ پیشرفته است. برج میلاد نیز پروژه خوبی است . سفیر غنا نیز با تاکید بر گفته های سفیر کوبا افزود : تهران شهر پیشرفته ای است و من عاشق چنین مکان هایی همچون باغ پرندگان هستم.

 

"ماریو داماش نونس" سفیر پرتغال با تاکید اینکه حفظ فضاهای قدیمی شهر بسیار اهمیت دارد، گفت: باغ ایرانی بسیار زیبا است و نوستالژی تهران قدیم را در ذهن ها متبادر می سازد .

 

 

وی افزود: حفظ باغ های ایرانی که معماری ایرانیان را به خوبی در دوره های مختلف نشان می دهد در تهران با فضای منحصر به فردی که دارد به نحو مطلوب اجرا شده است.

 

در ادامه "یان بوری" سفیر اسلواکی نیز با بیان این که احداث باغ ایرانی با حفظ معماری قدیمی اقدامی بسیار مناسب بوده که خوشبختانه در تهران به انجا رسیده است. من از دیدن باغ ایرانی بسیار متاثر شدم.این باغ بسیار زیبا و جالب توجه است.

 

سفیر قبرس : پیشرفت های زیادی در تهران تحقق یافته است

 

بنا بر این گزارش، "آندریاس ایگناتیو" سفیر قبرس نیز در مورد توسعه شهر تهران اظهار کرد : مشاهده می کنیم که تاسیسات و پروژه های جدید بسیاری در تهران در حال اجرا هستند و این شهر در مقایسه با دیگر شهر های بزرگ دنیا ، متفاوت است. شما می توانید ترکیب تکنولوژی مدرن با قسمت های قدیمی شهر را مشاهده کنید.به طور کلی باید اذعان داشت که پیشرفت های زیادی در تهران در حال تحقق است.

 

وی در خاتمه از نزدیکی فرهنگ قبرس به فرهنگ ایرانی سخن گفت و افزود: نزدیکی این فرهنگ شاید به دلیل فاصله نزدیک این دو کشور است.

 

 

"آندره سیتو" کاردار سفارتخانه استرالیا در تهران نیز حین بازدید از پارک آب و آتش اظهار کرد: تهران هم مانند دیگر شهرهای بزرگ دنیا با مشکل ترافیک رو به رو است اما در عین حال یکی از صفات آن سر سبزی است.اصلا فکر نمی کردم تهران تا این اندازه زیبا باشد و پارک های آن چنین زیبا طراحی شوند.

 

وی افزود: من بارها از اتوبان شهید بابایی عبور کردم اما هرگز باور نمی کردم در بخشی از این اتوبان قسمتی قرار دارد که مربوط به ورودی باغ پرندگان باشد.باغ پرندگان در واقع بهشت کوچکی است که در این مکان قرار گرفته است و به طور کلی باید اذعان داشت که تهران این شهر زیبا و بزرگ به خوبی توسعه یافته است.

 

اجرای پروژه های خوب شهری در تهران مشهود است

 

"روسلان به چه احمد" دبیر اول سفارت مالزی در ایران نیز که به همراه همسرش از پروژه های شهری تهران دیدن می کرد، گفت: تهران به خوبی توسعه یافته و هر چیزی در جای خودش قرار گرفته است.سیاست های مربوط به شهر خوب اعمال شده و مکان های دیدنی تهران بسیارند . با دیدن مکان های تفرجگاهی از دیدن تهران بسیار لذت می برم.من به تازگی به تهران آمدم اما مشهود است که دراین شهر پروژه های خوبی در حال اجرا است.

 

 

در ادامه این بازدید "دولتعلی حاتم اف" سفیر تاجیکستان نیز اظهار کرد: ساخت بوستانی با نام نوروز نشان می دهد که توجه تنها به توسعه عمرانی شهر نبوده بلکه فرهنگ و تمدن ایرانی نیز مورد توجه قرار دارد . نصیر احمدنور سفیر افغانستان نیز با تاکید بر این مطلب عنوان کرد: اجرای پروژه های شهری در تهران به معنای پیشرفت پایتخت است و اجرای پروژه های اینچنینی می تواند الگویی برای دیگر شهر ها قرار گیرد.

 

وی با اشاره به احداث بوستان نوروز، گفت: بوستان نوروز نماد دیپلماسی فرهنگی تهران در خاورمیانه به شمار می رود.

 

بنا بر این گزارش، "خورخه رودلفو سیراندا لوئیساگا" سفیر بولیوی نیز اظهار کرد: من تهران را بسیار دوست دارم چرا که این شهر بزرگ و دوست داشتنی است. باغ پرندگان آنچنان زیباست که باید از کشور خود یک کارناوال راه انداخته و به ایران بیاورم تا این مکان زیبا را هموطنان من نیز از نزدیک مشاهده کنند.

 

وی با بیان اینکه من شیراز، اصفهان و ابیانه را از نزدیک مشاهده کردم ، تصریح کرد: اما مشخص است که پایتخت بزرگ و زیبا تر است .هر چند تخت جمشید در شیراز بی نظیر بوده، اصفهان با آن معماری های زیبا بسیار دلنواز است و ابیانه شهر کوچک و بسیار زیبا با معماری ایرانی لذت بخش است . دو سال است که در تهران به سر می برم و همچنان از دیدن بخش های مختلف تهران و مکان های تفرجگاهی این شهر لذت می برم.

سفیر دانمارک

تهران به لحاظ ساخت بزرگراه ها پیشرفت خوبی کرده است

سفیر فنلاند

من از دیدن تهران بسیار شگفت زده شدم چرا که این شهر بسیار زیبا و جالب است

سفیر چین

تهران شهری بزرگ، جذاب و امن است

سفیر روماني

هر بار شهر تهران سر سبز تر از سال قبل و لذت بخش تر شده است

سفیر سومالی

تهران شهر تمدن یافته ای است و خیلی سریع در حال پیشرفت است

سفیر كومور

تمام خدمات در تهران قابل دسترس بوده و پروژه های شهری از جمله برج میلاد بی نظیر است

سفیر نروژ

تهران بزرگ و فوق العاده است

سفیر سوئد

من از دیدن پارک های تهران و زیبایی هایشان تحت تاثیر قرار گرفتم

سفیر ژاپن

ایجاد باغ پرندگان در تهران موجب رضایت شهروندان شده است

سفیر بلژیک

کلان شهر تهران و بی نظیر است

سفیر لبنان

در تهران گام های عظمیمی برای ارتقا کشور ، فرهنگ و رفاه مردم برداشته شده

سفیر پرتغال

باغ ایرانی بسیار زیبا است و نوستالژی تهران قدیم را در ذهن ها متبادر می سازد

سفیر اسلواکی

از دیدن باغ ایرانی با حفظ معماری ایرانی، تحت تاثیر قرار گرفتم

سفیر قبرس

تهران در مقایسه با دیگر شهر های بزرگ دنیا ، متفاوت است

سفیر تاجیکستان

ساخت بوستان نوروز، نشان دهنده توجه ویژه به فرهنگ ایرانی است

سفیر بولیوی

من تهران را بسیار دوست دارم چرا که این شهر بزرگ و دوست داشتنی است

سفیر سیرالئون

در تهران به لحاظ اجرای پروژه های شهری کار مناسبی به انجام رسیده است

 

تصاویر این بازدید را اینجا ببینید.

مطالب مرتبط


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 5 خرداد 1392برچسب:, :: 1:33 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 211
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 565
بازدید ماه : 562
بازدید کل : 56190
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1