ساماندهی دو ساله اقتصاد/ با برنامه‌ترین کاندیدا در حوزه کارگران کیست؟
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

ساماندهی دو ساله اقتصاد

در گفت‌وگو با ابراهیم نکو نماینده مجلس بررسی شد
نباید فراموش کرد که تاکنون برنامه خاصی از دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری برای کارگران ندیده‌ایم. این در حالی‌است که محمد باقر قالیباف در تمام سمت‌های خود به نوعی با کارگران از نزدیک در ارتباط بوده و متوجه زندگی آنها و مطالباتشان است.

شفاف: تولید و صنعت و عمران در کشور در گرو کار و تلاش کارگران است. این قشر هستند که تاکنون چرخ‌های تولید و سازندگی در کشور را به حرکت در آورده‌اند. با این وجود تاکنون دولت‌ها توجه ویژه‌ای به زحمات این قشر نداشته‌اند و حتی از فعالیت‌ها و مشکلات آنها سخنی به میان نیاورده‌اند. با این وجود یک فرد تاکنون توجهات بسیاری را به قشر کارگر متوجه کرده و برای آنها برنامه‌ای مدون، و براساس مشکلات آنها تدارک دیده‌است. محمد باقر قالیباف چندی پیش در دیدار با کارگران نشان داد که به خوبی به مشکلات این قشر واقع است و می‌داند وجود و رضایت آنها چقدر در پیشرفت کشور نقش دارد.

او به وضوح خطاب به کارگران گفت در طول دوران خدمت خود در شهرداری هیچ‌گاه از توجه و تلاش برای حل مشکلات کارکنان با تاکید بر قشر کارگرغافل نبوده‌ و همچنین سعی کرده‌ اجازه ندهد این مردان مرد در برابر خواسته‌های خانواده‌ خود شرمنده باشند و اگر قرار است کارگری مقابل همسر و فرزند خود شکسته شود، قبل از او من به عنوان شهردار تهران باید شکسته شود.

او همچنین به درستی مهم‌ترین مشکلات فعلی کارگران و کشور را «اشتغال» دانست. وی با اشاره به اینکه پیشرفت کشور در گرو تلاش دو قشر دانشگاهی وکارگر است افزوده بود: باید به حوزه علم و دانشگاه و حرکت‌های دانش‌بنیان که امروز به دلایل مختلف در حاشیه قرار گرفته است، توجه ویژه‌ای شود و این جریان به متن بازگردد.

همین اظهار نظرها به خوبی نشان داد که قالیباف شهردار موفق تهران تا چه اندازه به این قشر توجه داشته و برای آنها و اشتغالشان برنامه دارد. 

نباید فراموش کرد که تاکنون برنامه خاصی از دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری برای کارگران ندیده‌ایم. این در حالی‌است که محمد باقر قالیباف در تمام سمت‌های خود به نوعی با کارگران از نزدیک در ارتباط بوده و متوجه زندگی آنها و مطالباتشان است. 

شفاف در گفت‌وگو با یک نماینده مجلس مطالبات کارگران و بابرنامه‌ترین کاندیدا در حوزه کارگری را واکاوی کرده‌است. 

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که تاکنون کدام کاندیدا برنامه جامع‌تری برای کارگران ارائه داده گفت: « با وجود اینکه هنوز تبلیغات و فرصت ارائه برنامه به روشنی آغاز نشده اما فعالیت‌های شهرداری تهران و برنامه‌هایی که با تلاش کارگران این نهاد اجرایی شده نشان می‌دهد محمدباقر قالیباف برای کارگران شهرداری برنامه داشته و به آنها اهمیت داده‌است.»

او اینطور ادامه داد: «زمانی که فردی در یک نهادی به کارگران اهمیت می‌دهد و سعی می‌کند به مشکل معیشتی و اشتغال آنها رسیدگی کند، اگر در پست‌های بالاتری هم قرار گیرد مسلما همان عملکرد را قوی‌تر در پی می‌گیرد. نکته اینجسات که شهرداری تهران متولی امر اشتغال در کل کشور نبوده و فقط در دامنه شهرداری برای کارگران و زندگی‌شان برنامه ارائه داده است. اگر قالیباف به پست‌های بالاتری دست پیدا کند مسلما برای کارگران برنامه خواهد داشت و زندگی آنها بهتر از گذشته می‌شود.»

با این وجود این سوال پیش می‌آید که مطالبات کارگران چیست و چگونه می‌توان آنها را برطرف کرد. 

نکو در پاسخ به این سوال می‌گوید: « چیزی که اکنون بسیار برای کارگران اهمیت دارد این است که بتوانند معیشت خود و خانواده‌شان را تامین کنند و به آن برسند. از سوی دیگر نگرانی از بیکار شدن و نبودن شغل دردسر تازه کارگران است که با رکود تولید در دولت دهم گریبان‌گیر آنها شده است. بنابراین با برنامه‌ترین کاندیدا همانطور که اشاره شد باید برای این دو معضل برنامه داشته باشد و این دو معضل را رفع کند.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 5 خرداد 1392برچسب:, :: 1:24 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 176
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 530
بازدید ماه : 527
بازدید کل : 56155
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1