نقسه جریان خاص برای ورود به انتخابات
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

نقشه» جریان خاص برای انتخابات ریاست جمهوری چیست؟

کد مطلب: 60543
تاریخ انتشار:ي  بهمن ۱۳۹۱ 
«نقشه» جریان خاص برای انتخابات ریاست جمهوری چیست؟
برنامه جریان نزدیک به دولت برای انتخابات چیست؟ نامزد مورد حمایت این جریان کیست؟ این جریان با یک نامزد در انتخابات شرکت می‌کند یا بیشتر؟ این‌ها سوالاتی که در ماه‌های منتهی به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ذهن بسیاری از فعالان سیاسی را به خود مشغول کرده است.
در میان تحرک اصولگریان با ترسیم نقشه ائتلاف ۱+۲ در راستای تعیین مصادیق و معرفی نامزد واحد، جریان نزدیک به دولت به ظاهر در سکوت محض تنها نظاره گر شده است. این در حالی است که اکنون برای بسیاری از فعالان سیاسی واضع و مبرهن است که دولت در این دوره از انتخابات سکوت پیشه نخواهد کرد و تمام همت خود را به کار خواهد بست که به هر شکل ممکن نامزد مورد نظر خود را به عنوان پیروز نهایی این انتخابات معرفی کند.

یکی از نشانه های این موضوع عملیات رسانه ای ویژه در جهت تخریب رقبای احتمالی دولت در انتخابات است. رسانه های دولتی مدت ها است که با حمله به رقبای احتمالی خود به مبارزه با آنها می پردازند و به تازگی تخریب غلامعلی حداد عادل و علی اکبر ولایتی را در دستور کار خود قرار داده اند.

با این حال این عدم تحرکت و به نوعی سکوت ظاهری دولت این سوال را ایجاد می‌کند که استراتژی جریان نزدیک به دولت چیست و این جریان با چه برنامه‌ای قصد حضور در انتخابات دارد که نگرانی از بابت فرصت کم ندارد. در همین حال فارس در خبری تحت عنوان زمزمه‌ها، مدعی شد که «لیدر جریان انحرافی تاکید می‌کند راهبرد ما در انتخابات آتی ریاست جمهوری تکثرگرایی در نامزد‌ها است که در این صورت ما تعیین می‌کنیم چه کسی وارد دور دوم شود و رقابت اگر بین ما و اصلاح‌طلب‌ها باشد اصولگرایان زیر پرچم ما سینه خواهند زد.»
تاکنون در تحلیل‌های مختلف اصلیترین نامزد جریان نزدیک به دولت اسفندیار رحیم مشایی معرفی شد است. هر چند همزمان با طرح این زمزمه‌ها در خصوص انتخاب او به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری، خط و نشان‌های در مورد رد صلاحیتش کشیده است. بر این اساس بسیار محتمل است که این جریان با نامزدهای متعدد قدم به میدان انتخابات شود تا شانس توفیق را بیش از پیش افزایش دهد.
احتمال تایید صلاحیت مشایی هست
 با این حال دبیرکل حزب ایران زمین تاکید کرد: ساده اندیشی است که فکر کنیم شورای نگهبان به سادگی می‌تواند رحیم مشایی را رد صلاحیت کند.
ابوالقاسم رئوفیان در گفتگو با فرارو ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه تردیدی وجود ندارد که جریان نزدیک به دولت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نامزد معرفی خواهد کرد گفت: جریان دولت به دلیل امکاناتی که چه به لحاظ سخت افزای و چه نرم افزای در اختیار دارد نیازی احساس نمی‌کند که بخواهد برای شرکت در انتخابات سر و صدا کند.

وی با بیان اینکه این جریان به وقتش چراغ‌های شرکت در انتخابات را روشن خواهد کرد گفت: دولت در فرصت باقی مانده تمرکز خود را روی تقویت پایگاه اجتماعی خود گذاشته است از این رو تلاش دارد که همچنان خود را پیگیر مطالبات مردم معرفی کند.
دبیرکل حزب ایران زمین حضور محمود احمدی‌نژاد در مجلس و طرح برنامه‌های کلان اقتصادی را هم در همین راستا دانسته و گفت: آقای احمدی‌نژاد در حالی با حضور در مجلس و استفاده از تریبون علنی آن با ارایه طرح‌های کلان اقتصادی سعی کرد خود و دولت را پیگیر مطالبات مردم معرفی کند که هر کدام از آن‌ها برای آنکه تنها در دستور کار قرار گیرد ۵ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد چه برسد به اینکه بخواهد وارد فاز اجرایی شود.
رئوفیان افزود: بر این اساس از سخنان آقای احمدی‌نژاد می‌توان اینگونه برداشت کرد که ایشان و جریان نزدیک به او نه تنها این دوره از انتخابات را بلکه انتخابات دوره دوازدهم را هم هدف قرار داده‌اند به هر شکل ممکن تلاش خواهد کرد که پیروز این انتخابات شوند.
وی با تاکید بر اینکه نامزد اصلی جریان نزدیک به دولت اسفندیار رحیم مشایی است گفت: برداشت جامعه این است که شورای نگهبان با نامزدی رحیم مشایی برخورد قاطعی خواهد کرد و یقینا او را رد صلاحیت خواهد کرد با این حال با توجه به حمایت‌های که آقای احمدی‌نژاد از ایشان داشته‌اند باید گفت که این اقدام چندان آسان نخواهد بود و دولت تلاش خواهد کرد که هزینه این رد صلاحیت افزایش یابد.
دولتی‌ها شانسی ندارند
با این حال بر خلاف نظر رئوفیان، دبیرکل آبادگران جهادی معتقد است که جریان نزدیک به دولت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شانس چندانی برای معرفی نامزد و پیروزی در انتخابات نخواهد داشت.
علی دورانی با بیان این مطلب در گفتگو با فرارو گفت: با توجه به تجربه ورود جریان نزدیک به دولت در انتخابات به خصوص انتخابات پیشین مجلس که با پوشش جبهه پایداری وارد انتخابات شد و نتوانست هیچ توفقی کسب کند بعید است که در صورت حضور احتمالی این جریان در انتخابات پیش رو نیز بتواند موفق شود.
وی با بیان اینکه اگر اصولگریان هوشیار باشند بعید است که جریان نزدیک به دولت اجازه معرفی نامزد پیدا کند گفت: اکنون همه به خطر حضور این جریان در راس قدرت پی برده‌اند و به این اعتقاد رسیده‌اند که این جریان نمی‌تواند حضور موثری در راس قدرت داشته باشد.
دبیرکل آبادگران جهادی درباره اینکه در صورت عدم معرفی نامزدی از سوی جریان نزدیک به دولت این جریان چه برنامه‌ای برای آینده سیاسی خود دارد گفت: این احتمال وجود دارد که این جریان تنها به گرفتن تضمین‌های خاص برای به جریان نیفتادن پرونده‌های قضایی برخی اعضا و یاران اکتفا کند و از خیر شرکت در انتخابات هم بگذرد.
وی با بیان اینکه یک احتمال دیگر درباره سکوت دولت در انتخابات وجود دارد گفت: به دلیل اینکه معرفی نامزد احتمالی دولت از هم اکنون ممکن است با واکنش‌های تندی روبرو شود، همین امر سبب می‌شود تا حدود زیادی توان این جریان صرف پاسخگویی‌ها و دفع حملات شود آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که تا نزدیک به انتخابات به مصادیق انتخاباتی ورود پیدا نکنند.
دورانی افزود: همچنین با توجه به موضع گیری‌های اخیر آقای عسگراولادی در مورد دو نامزد ریاست جمهوری سال ۸۸ و پافشاری بر آن مواضع این احتمال وجود دارد که فضای انتخابات در ماه‌های منتهی به انتخابات تغییر کند و مولفه‌های دیگری هم بر انتخابات تاثیر گذار شود همین امر سبب شده است که برخی جریانات برای حضور فعال در انتخابات عجله نکنند.
دبیرکل آبادگران جهادی در خاتمه گفت: دولت هم با توجه به تجربه‌های پیشن نشان داده است که به سادگی حاضر نیست مشت خود را باز کند و دست خود را برای رقبا رو کند.
منبع: انعکاس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:انتخابات, جریان خاص, :: 1:43 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 460
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 814
بازدید ماه : 811
بازدید کل : 56439
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1