دکتر قالیباف در مراسم رونمایی برنامه جامع ایشان برای مدیریت کشور: با تدبیر و برای پیروزی آمده‌ایم
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

در نشست سراسري ستادهاي مردمي محمد باقر قاليباف كه با رونمايي از برنامه هاي مدون دولت يازدهم براي پيشرفت و عدالت همراه بود، متن ميثاق نامه حاميان قاليباف قرائت شد. نشستي كه طي آن شهردار تهران، برنامه هاي تفصيلي و مدون خود را به مردم ارائه كرد تا نخستين كانديدايي باشد كه هدفمند از اهدافش با مردم سخن مي گويد. برنامه قالیباف در سه بخش و 33 فصل تدوین شده است.


به دنبال آن نماینده‌های ستادهاي مردمي قاليباف به نيابت از حاميانش با وي ميثاق عهد و وفاداري بستند و طي آن اعلام كردند كه تا آخر اين مسير سخت و ناهموار وي را تنها نخواهند گذاشت. قاليباف هم پس از اين عهد و پيمان به حاميان و يارانش اعلام كرد كه از همراهي وي هرگز پشيمان نخواهند شد.

با تدبير و براي پيروزي آمده ايم

در بخشي از متن اين ميثاق خطاب به محمد باقر قاليباف آمده است: برادر عزيز و بسيجي جناب آقاي قاليباف! ‌ملتي كه سختي جنگ،‌ اسارت فرزندان و كمبودها را براي رضايت خدا و امام به جان خريد، آن هم در شرايطي كه ايران اسلامي پر از شهامت و غرور و مادران با غيرت است، به اميد ساختن ايراني سربلند، دل در گروي مقتداي خود داده است. جناب قاليباف! ملت، شما را به صداقت مي شناسد و همانطور كه در سالهاي پر فراز و نشيب، يار صديق انقلاب بوديد ايمان داريم كه نياز امروز مملكت به مرداني مثل شما است.ما نه از روي اغراق و احساس بلكه از روي نگاه عالمانه، عمر پربركتتان را شايسته رياست جمهوري مي دانيم. امروز ميثاق مي بنديم كه همگام با شما در اين راه مهم تا انتها همراه باشيم و اين را توفيقي مقدس و افتخاري بزرگ مي دانيم. ما با تدبير براي پيروزي آمده ايم. حاميان مردمي شما.

ماهيت متفاوت انتخابات 92

در ادامه محمد باقرقاليباف به سخنراني پرداخت. وي در آغاز سخنانش با بيان اينكه حضور حاميان و طرفدارانش به معناي حمايت از آرمانهاست و نه حمايت از شخص وي گفت: ماهيت انتخابات سال 92 با همه انتخابات ديگر متفاوت است. انتخابات پيش رو با توجه به حوادث و رخدادهايي كه تا به امروز رقم خورده براي تداوم انقلاب امري بس حياتي و ويژه است. امروز دهه چهارم انقلاب را پشت سر مي گذاريم و دوستداران انقلاب تجربه هاي بزرگي كسب كرده و خطرات مهمي را دفع كرده و از پيچ هاي مهمي تندي عبور كرده اند ولي بايد دانست كه دشمنان هم تجربه هاي گرانبهايي به دست آورده اند و بر دشمني خود افزوده اند.

وي در ادامه به خطر دو جريان در بدنه انقلاب اشاره كرد و گفت: معتقدم كه انقلاب امروز در خطر 2 جريان مهم و اساسي است؛ يك خطر كساني كه از باورهاي ديني فاصله گرفته و دنيا را با چارچوب مادي نگاه مي كنند و به تعبيري عقلانيت ابزاري را در اداره جامعه مورد توجه قرار مي دهند. اين مساله امروز بروز و ظهور يافته و ريشه دوانده است. آنها با نگاه جهموري اسلامي مخالفند. همه مي دانند كه از چه كساني سخن مي گويم.

قالیباف افزود: دوم؛‌جريان ديگري مطرح است كه از اول اعتقاد به ورود اسلام به سياست نداشته و مباني و ارزشهاي نظام را در اداره امور جامعه به كناري مي نهند. خطر اين جريان تا جايي است كه امام (رح) فقط يك بار و به طور رسمي جرياني به نام انجمن حجتيه را منحل و محكوم كرد. حتما به عنوان فرزندان امام به ياد داريم كه ايشان بعد از جنگ 2 پيام به جامعه داد؛ يك پيام به بسيجيان و رزمندگان بود كه نقش مديريت جهادي و انقلابي و ارزشهاي يك مجاهد را يادآوري كرد و به دنبال آن آينده و خطرات پيش روي آن را ترسيم نمودند . پيام دوم خطاب به روحانيت بود. امام در آنجا به اين مفهوم اشاره كردند كه اين پدر پير شما خون دلي كه از اين متحجرين خورده است از هيچ گروهي نخورده است و ضربه آنها از همه بيشتر بوده است.

قاليباف در ادامه به اين مساله اشاره كرد كه امروز انقلاب در چنبره اين دو جريان قرار دارد كه هر چند در ظاهر مثل دو لبه يك قيچي بوده و خلاف همديگر حركت مي كنند ولي در اصل، هر دو با اسلام ناب و افكار و پايه هاي جمهوري اسلامي مخالفند. وي در ادامه افزود: بر همين مبنا بايد تاكيد كرد كه قبل از اينكه مهم باشد كه چه نام و شخصي مي آيد، بايد ديد كه ميزان تعهد و وفاداري وي به آرمانها و ارزشهاي نظام وجود دارد يا نه بلكه عقبه و آبشخور در جاي ديگري دارد و اين از همه مهمتر و تاثيرگذارتر است. حوادث دو دهه گذشته،‌ ترسيم كننده آينده بر مبناي اين تحليل هاست.

انتخابات؛‌ مظهر حماسه سياسي

قاليباف در ادامه انتخابات را مهمترين بخش حماسه سياسي در شرايط كنوني دانست و گفت: با اتفاقات و وقايعي كه در روز آخر ثبت نام افتاد، آرايش انتخاباتي دگرگون شده و بايد گفت كه موضوع ائتلاف،‌ صورت مساله اي پاك شده است.

وی تاکید کرد: ما امروز در سياست وارد نشده ايم كه قدرت به دست بگيريم، وارد شديم كه وظيفه خود را انجام دهيم. نمي خواهيم به شكل خوارجي عمل كنيم. ‌دين و ارزشهاي آن،‌ معيار عملكرد ماست. ما به نيت افراد كاري نداريم نمي خواهيم به كسي معترض شويم از اين رو از حاميانم خواسته ام و ميخواهم كه به بدي از كسي نام نبرده و كسي را تحقير نكنند. آنچه بايد در بوته نقد قرار گيرد،‌عملكرد و كارنامه افراد است و نه چيز ديگر.

خروجي فرهنگي و اقتصادي شما چه بوده است؟

قالیباف ادامه داد: امروز با توجه به تغييراتي كه در آرايش انتخاباتي و حضور افراد با سابقه در عرصه رقابتها رخ داده بايد گفت كه اگر همه ما منصفانه نگاه کنیم و کلام مقام معظم رهبری را مستند قرار دهیم، بارها و بارها موضوع رسیدگی به وضع اقتصادی و فرهنگی کشور را از ایشان شنیده ایم، اما متاسفانه در این دو موضوع، کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی از مدیران کشور نداریم. در این شرایط جای سوال است که چه کسانی این کارنامه غیرقابل قبول و غیرقابل دفاع را امروز برای ما به ارمغان آورده اند که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم؟

نياز امروز جامعه ما

قالیباف در ادامه ورود برخي به عرصه رقابتها را عين بي تقوايي دانست و افزود: اولین بی تقوایی فرد این است کاری را نتواند انجام دهد و بگوید می خواهم این کار را انجام دهم. از این بی تقوایی بزرگ‌تر وجود ندارد .

قالیباف افزود: به برکت بچه هایی که پشت خاکریز با آن ها بودیم و پشت خاکریز آر پی جی می زدیم محکم ایستادیم و محکم می ایستیم به شرطی که با همان روحیه پشت خاکریز باقی بمانیم.

قاليباف در نهايت قاطعانه خطاب به حاضران گفت:مردم يقين كنند كه من رئيس جمهوري بلاتكليف نيستم. الان زمان فرصت سوزي نيست،‌مرد كار كسي است كه بتواند بزرگترين چالشهاي كنوني كشور اعم از اشتغال،‌تورم و وضعيت بحراني بهداشت و درمان را حل كند. به حاميان و همراهانم قول مي دهم كه از همراهي و پشتيباني من هرگز پشيمان نخواهند شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 2:0 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 269
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 623
بازدید ماه : 620
بازدید کل : 56248
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1