حواشی سخنرانی حسن روحانی در مشهد
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

حواشی سخنرانی انتخاباتی حسن روحانی در مشهد

در : ۲۱ بهمن. ۱۳۹۱ | دسته خبری : خراسان رضوی

رییس سابق تیم مذاکره کننده هسته ای که این روزها خبرهای متناقضی ازحضورش در انتخابات منتشر می شود، در مسجد صدیقی ها وابسته به آستان قدس حاضر شد و درباره اهداف و ضروت های انقلاب و همچنین وضعیت موجود کشور سخنرانی کرد.

بر پایه خبری که مطالبه منتشر کرده است، قرار گرفتن پرچم سبز رنگ آستان قدس پشت سر حسن روحانی تعجب بسیاری از شرکت کنندگان را به خود جلب کرده بود.

وی در بخشی از سخنانش به بخشی از حواشی اخیر بوجود آمده اشاره کرد و با سخنانی انتخاباتی گفت: انتخابات سال آینده یک کار سرنوشت ساز است و باید به همه توصیه کنیم که درانتخابات شرکت کنند مخصوصاً آنهایی که شاید به علت هایی انگیزه حضور ندارند.

روحانی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور نیز در سخنانی معنادار گفت: “اصلاح امور اقتصادی زمان بر است و اصلاح اقتصاد، به روابط بین الملل بر می گردد!”

این سخنان در حالی از سوی وی مطرح شده است که از مدتها قبل برخی کارشناسان اعلام کرده بودند که جریان اصلاحات و نزدیک به هاشمی رفسنجانی قصد دارند در آستانه انتخابات، با گره زدن مسایل اقتصادی و معیشتی مردم به سیاست خارجی، به طور تلویحی موضوع سازش در دیپلماسی و رابطه با امریکا را مطرح کنند، مساله ای که به نظر می رسد حسن روحانی پیشقدم طرح آن در فضای افکار عمومی شده است و با توجه به سابقه وی در سازش های پی در پی در دوران اصلاحات در موضوع هسته ای، طرح این سخنان از طرف وی برای آحاد ملت باور پذیر تر می باشد.

گفتنی است این موضوع همواره طی سالهای گذشته مورد نفی جدی رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است؛ از جمله سخنان مهم روز پنج شنبه معظم له در جمع نیروهای ارتش با انتقاد از عده ای ساده لوح یا دارای غرض که از پیشنهاد امریکا ابراز خوشحالی می کنند فرمودند: مذاکره با امریکا مشکلی را حل نمی کند چرا که آنها در ۶۰ سال اخیر به هیچیک از وعده های خود عمل نکرده اند.

از سوی دیگر، عملکرد روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای کشور در زمان اصلاحات به گونه ای بود که طرف غربی با اخذ امتیازهای متعدد، عملا در آن برهه به بسیاری از خواسته های خود رسیده بود و وضعیت تعلیق غنی سازی داوطلبانه! انرژی هسته ای از سوی ایران تا حدی پیش رفته بود که تونی بلر وزیر وقت خارجه انگلستان اعلام کرده بود: «میوه اشغال عراق را از دستان “حسن روحانی” – دبیر وقت شورای امنیت ملی ایران» دریافت کرده است.

در همین رابطه همچنین رهبر معظم انقلاب نیز در دی ماه سال ۸۶ در جمع دانشجویان استان یزد فرمودند:

«بنده همان موقع هم تأکید کردم اگر روند مطالبه پی در پی طرفهای هسته ای ادامه یابد وارد میدان می شوم همین کار را هم کردم. بنده گفتم که بایستی این روند عقب نشینی متوقف شود و تبدیل شود به روند پیشروی و اولین قدمش هم باید در همان دولتی انجام بگیرد که این عقب نشینی در آن دولت انجام گرفته بود و همین کار هم شد.»

در عین حال، حسن روحانی که در طول فتنه یکی از مهم ترین افرادی است که سکوت معنادار خود را تا مدتها ادامه داد؛ در مشهد مورد پرسش یکی از دانشجویان در این باره قرار گرفت. این دانشجو قبل از پایان مراسم ازوسط جمعیت بلند شد و خطاب به حسن روحانی گفت: آقای روحانی باتوجه به تاکید شما بر اخلاق واتحاد وحمایت ازولایت فقیه مواضع شما درسال ۸۸ که عده ای آشوب وفتنه به پاکرده بودند چه بود؟ چرا آن موقعی که رهبری می گفتند أین عمار؟ به مسجد صدیقی ها نیامدید وحرف نزدید؟ نامه بدون سلام آقای هاشمی رفسنجانی به رهبری یک کار بی اخلاقی بود چرا شما موضع نگرفتید؟

این دانشجو سوال بعدی خود را با اشاره به حضور مسئولین آستان قدس در مراسم پرسید: سوال بعدی من ازمسئولین آستان قدس است که رابطه تبلیغات انتخاباتی آقای روحانی با آستان قدس چیست؟

پس از این سوال حاضران با فرستادن صلوات وگفتن احسنت احسنت منتظر پاسخ حسن روحانی شدند اما وی با احساسی خواندن سوال دانشجوی جوان کار ایشان را بی اخلاقی خواند و گفت: مواضع من درباره فتنه گران مشخص است و در حوادث فتنه چهار مصاحبه کرده ام!

رییس تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت خاتمی، درباره رابطه آستان قدس و تبلیغات انتخاباتی اش هم افزود:

بنده اعلام رسمی برای حضور درانتخابات ریاست جمهوری نکرده ام وآستان قدس هم لطف کرده وبنده را برای سخنرانی دعوت کرده است.

پس از پاسخ ندادن روحانی درباره نامه بدون سلام هاشمی به مقام معظم رهبری، جوان دانشجو مجدداً درباره آن پرسید که بعضی از افراد با فرستادن صلوات مانع شنیدن صحبت های دانشجوی انقلابی درجمع شدند.

بر پایه این گزارش، حسن روحانی که عصبانی به نظر می رسید بلافاصله ختم جلسه را اعلام و مسجد صدیقی ها را ترک نمود.

گفتنی است حضور تیمور علی عسگری در کنار حسن روحانی و پراکنده کردن جوانان حاضر در مسجد صدیقی ها توسط برخی افراد، در میان حضار بازتاب منفی داشت.

به نظر می رسد علاوه بر سران فتنه و هاشمی رفسنجانی که طی سالهای گذشته به علت عملکرد و مواضع خود در فتنه دیگر نمی توانند در محافل عمومی حاضر شوند،‌ دیگر افراد و چهره هایی که مرزبندی مشخصی با جریان های مورد اشاره ندارند نیز نمی توانند به راحتی در مجامع عمومی در میان مردم حاضر شوند و با اعتراض گسترده مردمی مواجه هستند که دولت یازدهم را در یک دولت انقلابی و گفتمان محور جستجو می کنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:حسنروحانی؛حواشی؛مشهد, :: 23:24 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 195
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 549
بازدید ماه : 546
بازدید کل : 56174
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1