ررسی نگاه راهبردی دکتر محمدباقر قالیباف به موضوع مسکن
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

ررسی نگاه راهبردی دکتر محمدباقر قالیباف به موضوع مسکن

ghalibaf rahborde maskan

 اهتمام به تأمین مسکن مناسب، بادوام، مقاوم و ایمن، از بزرگ‌ترین دغدغه‌های انسان معاصر و جوامع و حاکمیت‌های کنونی است.

محمدباقر قالیباف نظرات خود درباره مسکن را در کتابی با عنوان «نگاه راهبردی به مسکن و شهرسازی در کشور» مطرح نموده است. این نوشته که بیش از ۲۵۰ صفحه دارد و توسط انتشارات «نگارستان حامد» منتشر شده موضوعات متنوعی، از مسائل کلی تا راه حل‌هایی برای برطرف کردن مشکل مسکن در کشور را در بر می‌گیرد و به پنج بخش مجرا تقسیم شده است: بخش اول: مسکن، بخش دوم: شهرسازی، بخش سوم: معماری، بخش چهارم: مدیریت شهری، و بخش پنجم: ساختمان.

در پیشگفتار این نوشته به قلم محمدباقر قالیباف آمده است:

«اهتمام به تأمین مسکن مناسب، بادوام، مقاوم و ایمن، از بزرگ‌ترین دغدغه‌های انسان معاصر و جوامع و حاکمیت‌های کنونی است. دغدغه‌ای که هیچ‌گاه ذهن حاکمان را آسوده نگذارده و همواره درصد فراوانی از مطالعات، پژوهش‌ها، سیاستگذاری‌ها و امور اجرایی خرد و کلان را به خود، معطوف نموده است. با نگاه از زاویه‌ای دیگر، مسکن در برنامه‌های درازمدت توسعه، سرفصل مهمی را به خود اختصاص داده و به عنوان پویا‌ترین زمینهٔ عملکرد اقتصادی، نقش سازنده و تأثیر در خور توجهی را، یادآور می‌گردد.

در ایران نیز، طی سال‌های اخیر، رونق و رکود بازار مسکن و مجموعه‌های هم پیوند با آن، با اهمیت تلقی شده و مسکن و وضعیت کمی و کیفی آن، به عنوان عاملی حساس و اثر گذار معرفی شده است. وضعیت کنونی نشانگر آن است که پاسخگویی به این نیاز دست اول، از کیفیت نسبی و قابل قبول برخوردار است و به ویژه آهنگ تولید مسکن شتاب مناسب دارد.

اما در عین حال، هنوز تا رسیدن به نقطهٔ مطلوب و متناسب با اهداف توسعه، فاصلهٔ زیادی داریم و هنوز فرایند تولید، توزیع، و نگهداری مسکن، دگرگونی‌های پیش بینی شده و ضروری را، خواسته یا ناخواسته، تجربه نکرده است. تولید مسکن در کشور ما هنوز هم بیشتر به شیوه‌های سنتی و با دخالت شماری از نیرو‌ها عوامل غیر متخصص و در فقدان نظام نظارتی فراگیر و کارآمد دنبال می‌شود. در این میان، استقرار ایران بر پهنه‌های خطرخیر و وقع زمین لرزه‌های مهیب و متعدد، نیاز به برخورداری جامعه از مسکن ایمن و مقاوم را، صدچندان می‌کند.

آنچه در این مجموعه مورد توجه قرار گرفته، بازنمود وضعیت مسکن و شهرسازی در ایران و برخی کشورهای جهان است، باز نمودی که با تکیه بر آمار و اطلاعات رسمی موجود، نشانگر واقعیت و فراهم آورندهٔ زمینه برای دستیابی به تحلیل و ارزیابی منصفانه در حوزهٔ ساخت و ساز انجام پذیرفته و در دست انجام می‌باشد.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 265
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 619
بازدید ماه : 616
بازدید کل : 56244
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1