محمد نبی حبیبی: ائتلاف بزرگ اصولگرایی با محوریت روحانیت می‌تواند به یک کاندیدا برسد
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

ی حبیبی: ائتلاف بزرگ اصولگرایی با محوریت روحانیت می‌تواند به یک کاندیدا برسد
کد مطلب: 64086
تاریخ انتشار:پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۲
 

 

 

 

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی صبح امروز در همایش سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری با عنوان نگاه به آینده که در مجتمع فرهنگی آموزشی رفاه برگزار شد، اظهار داشت: در جریان اصولگرایی در دوره‌هایی از انتخابات این آسیب جدی وجود داشت که به علت تعدد نامزدها رای این جریان در یک حوزه انتخابیه شکسته شده بود.

دبیرکل حزب موتلفه اضافه کرد: با وجودی که مطلق رای اصولگرایان از رقبا در همان حوزه انتخابیه بیشتر بود اما با تقسیم شدن رای فزونی مطلق رای اصولگرایان در مقابل کمی رای مطلق رقبا خود را باخت. در جریان اصولگرایی طوری حرکت کنیم که از تعدد نامزدها جلوگیری کنیم بحث‌هایی در جبهه پیروان صورت گرفت که مبانی‌اش براساس این توضیحات است.

حبیبی بر همین اساس به جریان انحرافی اشاره کرد و گفت: یکی از سردمداران این جریان هشت ماه قبل از انتخابات اعلام کرد سیاست ما در مجلس نهم این است که دو سوم نمایندگان مجلس برای ما باشد و همین فرد اعلام کرد ما در انتخابات مجلس نهم رقیب اصلی اصولگرایان خواهیم بود که در واقع یعنی جدا کردن صف جریان انحرافی از مجموعه اصولگرایان که ما کاملاً از این مسئله استقبال می‌کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه ما در مقابل جریان انحرافی موضع سریع مخالفت داریم گفت: ما این جریان را خطرناک تلقی می‌کنیم.

اهم اظهارات دبیرکل موتلفه اسلامی را به نقل از فارس بخوانید؛

*فعالیت جریان اصلاح طلبی نیز رو به افزایش است، ظاهراً در ذهن بسیاری از اصلاح‌طلبان اولویت با شوراها است اما اینکه بخواهند با یک نامزد واحد وارد میدان رقابت شوند باید به آن اهمیت داده شود.

* اصلاح طلبانی که در خیمه انقلاب هستند و ولایت فقیه و قانون اساسی را قبول دارند را خطری برای نظام نمی‌دانیم، خطر اصلی در جریان فتنه است و اصلاح طلبان باید مرز خود را با فتنه و فتنه گران آشکارا مشخص کنند.

* اصلاح طلبانی که ولایت فقیه و قانون اساسی را قبول دارند هیچ اشکالی ندارد که با هم رقابت کنند، چنین رقابتی به نفع مجموعه انقلاب است؛ قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی به حدی که نباید حراسی از تضارب فکری وجود داشته باشد، البته بین تضارب و توطئه نیز مرز بندی وجود دارد، در واقع بین کسانی که دروغ و تهمت می‌زنند با عده‌ای که قواعد تضارب را رعایت می‌کنند تفاوت اساسی وجود دارد.

*جریان انحرافی اصلاح طلبان و مستقلین در مقابل جریان اصولگرایی هستند از این رو شرط عقل این است که اصولگرایان با نامزد واحد به میدان بیایند و اگر متشتت اما آمدیم طبیعی است که ما ضرر می‌کنیم.

*جبهه پیروان خط امام و رهبری به طرف یک ائتلاف بزرگ درحال حرکت است که دارای دایره وسیعی است و همه اصولگرایان واقعی بر آن جای دارد؛ ما از ورود آنها به این دایره استقبال می‌کنیم تا براساس آن با رقبا با قدرت بیشتری به رقابت پرداخته شود.

*معتقدیم این ائتلاف بزرگ اصولگرایی با محوریت روحانیت می‌تواند کار ساز باشد،، روحانیت به طور مشخص جامعتین هستند و اگر این دایره با محوریت روحانیت وسط میدان باشد برای رسیدن به یک نامزد واحد احتمال بیشتری وجود دارد.

*اصولگرایی بدون پیشتازی روحانیت دارای انحراف است، اگر روحانیت را مانند یک مخروط فرض کنیم،راس آن ولی فقیه قرار دارد؛صرف ملبس بودن قضیه را حل نمی‌کند به طوری که برخی لباس دارند اما هیچ کاری با انقلاب ندارد. ما به چنین مخروطی اعتقاد داریمریال روحانیت هم در مسئله انتخابات و هم در فراز و نشیب‌های انقلاب حضور داشته است، لازمه فعالیت این است که نیروهای ما را بسیج کنیم تا نامزدها به میدان امده و حرکتشان به سمت یک ائتلاف بزرگ با محوریت روحانیت باشد؛ ما به این محوریت و پیشتازی روحانیت ولو اینکه نامزدی غیر از نامزدهای ما ترجیح داده شود پایبندیم.

*نگاه ما به روحانیت فقط مربوط به مسئله انتخابات نیست و ما پای روحانیت هستیم ولو اینکه شکست بخوریم؛ اصولگرایی منهای روحانیت یک اصولگرایی من درآوردی است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 276
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 630
بازدید ماه : 627
بازدید کل : 56255
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1