تهران ، بزرگترین کلان شهر دنیا که به شبکه جهانی جوامع ایمن پیوست/
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

تهران ، بزرگترین کلان شهر دنیا که به شبکه جهانی جوامع ایمن پیوست/ پیام شهردار تهران به مناسبت الحاق کلان شهر تهران به شبکه جهانی جوامع ایمن

شهرایمن

مردعمل:دکتر محمد باقر قالیباف ، به مناسبت الحاق تهران به عنوان بزرگترین کلانشهر دنیا به عضویت شبکه جهانی جوامع ایمن ، پیامی صادر کرد .

متن کامل این پیام به شرح زیر است :

شهرداری تهران بنا بر ماموریت سازمانی خود با رویکرد دستیابی به توسعه پایدار شهری و در راستای سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی و در راستای مسئولیت و تعهدی که در برابر ارتقای عادلانه ایمنی شهروندان محترم دارد ، از سال ۱۳۸۶ با تاسیس شورای سیاستگذاری جامعه ایمن شهر تهران اقدام به اجرای پروژه جامعه ایمن ( مورد تائید سازمان جهانی بهداشت در امور جامعه ایمن ) در کلانشهر تهران نمود و اکنون ضمن تشکر از زحمات اعضای شورای سیاستگذاری و دبیرخانه آن خداوند را سپاسگذاریم که با تائید مرکز همکاری های سازمان جهانی بهداشت در امور جامعه ایمن مستقر در دانشگاه کارولنیسکای سوئد ، تهران به عنوان بزرگترین کلانشهر ایمن جهان موفق گردیده به شبکه جهانی جوامع ایمن بپیوندد.اتخاذ سیاست های حامی ایمنی ، توسعه محیط های ایمن ، تقویت اقدامات ایمنی ، توسعه خدمات و محصولات و استانداردسازی و توانمند سازی شهروندان برای تامین ، حفظ و ارتقای ایمنی خود ، خانواده ، محله و شهری که در آن زندگی می کنند با اجرای بومی سازی و توسعه شاخص های هفت گانه جامعه ایمن به شرح ذیل ، این توفیق بزرگ را رقم زد.

- ایجاد ساختاری مشارکتی ، مبتنی بر همکاری های بین بخشی بخش های مختلف عهده دار ارتقای ایمنی جامعه برا ی هدایت برنامه های جامعه ایمن

- تدوین واجرای برنامه ای مستمر و دراز مدت که همه گروه های سنی و جنسی و همه محیطها و موقعیت های زندگی ، کار ، آموزش و تفریح شهروندان را تحت پوشش قرار دهد .

- تدوین و اجرای برنامه هایی که هدف آنها گروه ها و محیطهای پرخطر هستند و برنامه هایی که باعث ارتقای ایمنی گروه های آسیب پذیر می گردند .
- انجام امور جامعه ایمن مبتنی بر شواهد

- تدوین و اجرای برنامه هایی برای مستند سازی فراوانی و علل آسیب ها.

- ایجاد ابزارهای ارزشیابی مناسب برای ارزیابی برنامه ها ، فرآیندها و آثار تغییر .

- حضور مداوم در شبکه ملی و بین المللی جوامع ایمن .

بدیهی است توسعه چنین اقداماتی نیازمند ادامه همکاری های بین بخشی ، مشارکت نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه ، مشارکت شهروندان و تشکل های مردمی و نیز توجه به اصول شهروند مداری و محله محوری به خصوص اهتمام ویژه کمیته های ایمنی و مدیریت بحران محلات شهر تهران است .تنها درسایه چنین تعهد وتلاشی است که ما می توانیم با اتکال به الطاف الهی ، شهر زیبا و خوبمان تهران را بزرگترین شهرایمن جهان نگه داریم .شهری برای زندگی ایمن و متعالی .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:سرخس, قالیباف, انتخابات, :: 18:55 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 190
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 544
بازدید ماه : 541
بازدید کل : 56169
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1