جایگاه آیت‌الله جنتی در نظر امام و رهبری
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

عملکرد شجاعانه حضرت آیت الله در عمل به قانون در ماجرای انتخابات مجلس ششم ، برخی رد صلاحیت افراطیون دوم خردادی در مجلس هفتم، باعث شد حجم انبوهی از تخریب‌ها متوجه ایشان گردد. به گونه‌ای که قلم بدستان دوم خردادی از هیچ کوششی فروگذار نکردند؛ توهین‌های مهاجرانی در رمان خود به آیت‌الله جنتی و طعنه‌های موسوی خویینی‌ها به ایشان، نمونه‌ای کوچک از عقده گشایی‌ها و کینه‌هایی است که از سوی این طیف، خود را نشان داد.

هر چه مواضع انقلابی آیت‌الله جنتی و عملکرد شجاعانه و بدون مماشات ایشان در برابر ضد انقلاب و منحرفان از نظام بیشتر روشن می‌گشت، سیل تخریب‌ها علیه ایشان نیز به شدت افزایش می‌یافت. به گونه‌ای که در چند سال اخیر که نگاه تیزبین آیت‌الله جنتی و شورای نگهبان، توطئه بسیاری از منحرفان را در جهت دست اندازی به مناصب نظام خنثی کرده، و مواضع صریح و انقلابی وی علیه فتنه و فتنه‌گران دشمنان را به وحشت انداخته، حجم تخریب‌ها علیه این پیرمرد شجاع انقلاب نیز به شدت افزایش یافته است.

نوک تیز اتهام عدم وجد انتخاب آزاد در کشور که توسط برخی از چهره های سیاسی و آشنای کشور و در سخنرانی های عمومی حتی در مراسمات ملی نیز مطرح می شود به سمت ایشان نشانه می رود. پیامک‌های گسترده و توهین‌ها و تخریب‌های بی‌شمار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تنها بخشی از سیل عظیم تخریب‌ها متوجه این شخصیت گرانقدر است؛ تنها بخش کوچکی از این تخریب‌ها کافی بود تا افراد را از مسیر خود باز دارد، اما حضرت آیت‌الله نه تنها از طی مسیر انقلاب در رسیدن به آرمان‌ها خسته نشد، که حتی با صلابت و قدرت بیشتری به این راه و عمل به تکلیف خود در جایگاه شورای نگهبان ادامه می‌دهد.

آیت‌الله جنتی در واکنش به حجم وسیع تخریب و توهین‌های بدخواهان علیه ایشان می‌گوید: این موضوع قطعا برای من یک توفیق است. جمله‌ای حضرت امام فرمودند که اگر آمریکا از ما خوشحال بود در خودمان شک کنیم. اگر او با ما دشمنی کرد حقانیت خودمان را باور کنیم. به نظر من اگر کسانی که تخریب می کنند حزب اللهی باشند نماز شب خوان باشند آدم باید در خودش شک کند. اما اگر افراد بی موالات تخریب می کنند این اتفاقا مایه خوشحالی است. انسان از مذمت افراد صالح باید برای خود نگران شود.

جایگاه آیت‌الله جنتی در نظر امام و رهبری

حضور مستمر و چندین ساله آیت‌الله جنتی در شورای نگهبان، که از کلیدی ترین نهادهای نظام است، آن هم با نظر حضرت امام و رهبر انقلاب، نشان از اعتماد کامل ایشان به آیت الله جنتی و اعتقاد به امانتداری و عدالت ایشان از نظر امام خمینی و امام خامنه ای است.

بررسی احکامی که آیت‌الله جنتی از هر دو رهبر جمهوری اسلامی ایران گرفته است، نشان می‌دهد که حضرت امام و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای آیت‌الله جنتی جایگاهی فراتر از تنها بحث‌های فقهی قائل بوده و مسئولیت‌های دیگری را نیز متوجه وی کرده‌اند که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد؛ حضور در دادگاه‌های انقلاب، امامت جمعه، سازمان تبلیغات، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی و برخی دیگر از مسئولیت‌ها، تنها نشان دهنده گوشه‌ای از اعتماد حضرت امام و رهبر انقلاب به آیت‌الله جنتی است.

حضرت امام حتی در برخی موارد که اختلافاتی میان علما بروز می‌کرد، آیت‌الله جنتی را به عنوان امین خود برای حل این اختلافات اعزام می‌کردند؛ اختلاف میان علمای شیراز در تیرماه سال ۱۳۶۴ و میان آیت‌الله نور مفیدی و برخی دیگر از مسئولین گرگان در اردیبهشت ۱۳۶۷، از این موارد است.

حضرت امام همچنین در جمع قضات اصفهان اینگونه آیت‌الله جنتی را توصیف می‌کنند: « ایشان از اشخاص بزرگ اینجا هستند و لیاقت براى همه مسائل را دارند».

امام خمینی همچنین در حکم انتصاب مجدد آیت‌الله جنتی برای شورای نگهبان می‌نویسند: حضرات فقهاى محترم مذکور در متن، لیاقت و تعهدشان محرز است، و در مدت طولانى این خدمت آشنایى وافر به مسائل جاریه دارند. امام راحل همچنین در حکم انتصاب آیت‌الله جنتی به ریاست سازمان تبلیغات نوشتند روشن است شما که از افراد متدین خوب و با سابقه طولانى در مبارزات مى‏باشید و عمرى را در حوزه‏هاى علمیه سپرى کرده‏اید، مى‏توانید خدمات ارزنده‏اى به اسلام و انقلاب بنمایید».

رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز نگاه ویژه‌ای به آیت‌الله جنتی داشتند؛ ایشان از آیت‌الله جنتی به « شخص باارزش و با فضیلت و سابقه‏دار و موجه و عالم» یاد کرده و عنوان کردند که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که زیر نظر ایشان فعالیت دارد، همواره با لحظه شناسی، در مسیر صحیح حرکت کرده است.

رهبر انقلاب همچنین در حکمی مرقوم کردند که « لازم مى‏دانم از تلاش ارجمند و بى‏وقفه‏ى عالم مجاهد پرهیزکار، آیت‏اللّه آقاى حاج شیخ احمد جنتى‏ که پیدایش و استمرار و موفقیتهاى آن سازمان، مرهون حضور و مجاهدت ایشان است، صمیمانه تشکر کنم».

جمع‌بندی

آیت‌الله جنتی، پیر مبارزی است که دیروز علیه رژیم شاه مبارزه می‌کرد و امروز پرچم مبارزه با ضد انقلاب و دشمنان و منحرفان را بر دوش دارد؛ حضور مستمر او در شورای نگهبان از ابتدای تاسیس این نهاد، نشان از اعتقاد عمیق حضرت امام و حضرت آیت‌الله خامنه ای به عدالت و امانتداری آیت‌الله احمد جنتی است؛ هر چند که عملکرد شجاعانه ایشان باعث شده تخریب‌های فراوانی علیه وی صورت گیرد، اما حضرت آیت‌الله از طی این مسیر و مبارزه با دشمنان انقلاب در سنگر شورای نگهبان خسته نشده و با قوت به راه انقلابی خود ادامه می‌دهد. قطعیت و عقلانیت انقلابی ایشان در شورای نگهبان باعث شده که روزگاری اصلاح طلبان تند رو خود را در مقابل ایشان تعریف نمایند و امروزه نیز جریان های فتنه و انحراف آیت الله جنتی را اولین مانع خود بدانند. سرباز ولایتمدار انقلاب، هیچ‌گاه از موقعیت خود برای منافع شخصی سود نجست و هیچ مماشاتی در برخورد با منحرفین نشان نداد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:ایه الله جنتی, :: 3:39 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 416
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 770
بازدید ماه : 767
بازدید کل : 56395
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1