پشت پرده تورهاي انتخاباتي جريان انحرافي با هزينه‌هاي گزاف
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی


پشت پرده تورهاي انتخاباتي جريان انحرافي با هزينه‌هاي گزاف
شفاف: فضاي دور يازدهم انتخابات رياست‌جمهوري طي روزهاي آينده وارد مرحله جديد خود مي‌شود؛‌ چرا كه انتظار است چهره‌هايي كه قصد كانديداتوري در انتخابات را دارند، تا قبل از پايان سال رسما وارد اين عرصه شوند.در عين حال خبر دریافتی حکایت از آن دارد كه جريان انحرافي از چند ماه قبل تر از آغاز رسمی انتخابات براي مقاصد انتخاباتي خود خرج‌هاي ميلياردي هزينه مي‌كند.
حاميان دولت روزهاي پرمشغله انتخاباتي خود را پشت سر مي‌گذارند. بر اساس پيگيري‌هاي خبرنگار شفاف،‌ جريان انحرافي 3 هزار نفر از جوانان و نخبگان ايراني را روز سه شنبه در همايشي با عنوان «سومین اجلاس وحدت و انسجام ملي جوانان ايران» در جنوب ايران دور هم جمع کرد.
هر چند خبرگزاري‌هاي مختلف اعلام كردند اين همايش چهار روزه از سوي «دبيرخانه مشاوران جوان رياست‌جمهوري» برگزار مي‌شود ولي به‌دنبال پيگيري هاي خبرنگار شفاف،‌اين دبيرخانه ضمن تاييد برگزاري همايش، اعلام كرده برگزاري اين همايش‌ها ربطي به «مشاوران جوان رياست‌جمهوري» ندارد.
به نظر مي‌رسد جريان انحرافي براي آنكه راحت‌تر به اهداف انتخاباتي خود دست پيدا كند،‌اين همايش را مستقل از رياست‌جمهوري و به نام «مشاوران جوان رياست جمهوري» برگزار كرده است. 
رئیس جمهور و مدیرعامل این خبرگزاری حضور داشتند. حسن صید خانی دبیر این همایش راجع به هدف از برگزاری این همایش گفت: حضور چهار روزه جوانان نخبه و فرهیخته ایران اسلامی در استان هرمزگان و دیدار از جزایر خلیج فارس، پیام دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و ایستادگی بر آرمان ها و ارزش های اسلامی را به جهانیان مخابره خواهند کرد.
همان طور که اشاره شد، همایش مذکور برای سومین بار برگزار می شود. چرا که 24 آبان امسال و 23 آبان سال 90 دومین و نخستین همایش از این سلسه همایش ها با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران تهران برگزار شده بود که هر کدام از این همایش ها با حواشی بسیاری همراه بود. همچنین وعده برگزاری سفر به جزایر سه گانه نیز در همایش دوم از سوی رئیس جمهور مطرح شده بود. رئیس جمهور در همایش نخست در سال 90 با نوشتن جملاتی روی تخته سیاه چندين بار تاكيد کرد ‌كه «ماموريت امروز ما ساختن ايران است».
اما  نكته جالب توجه اين همايش انتخاباتي كه مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است، هزينه ميلياردي آن است. هزينه دور هم جمع كردن و اقامت چهار روزه و سفر به 5 جزيره براي حدود سه هزار نفر شامل يك رقم نجومي مي‌شود كه در شرايط كنوني اقتصاد كشور اقدامي غيرعقلاني و قطعا انتخاباتي است.
هزینه های این همایش بر اساس معادله زیر چیزی حدود 6 میلیارد تومان تخمین زده می شود:
هزینه رفت و برگشت 3 هزار نفر (با احتساب نرخ پرواز درجه اکونومی هر نفر صرفا از تهران به بندرعباس دویست هزار تومان و رفت و برگشت چهارصد هزار تومان): 1,200,000,000 تومان
هزینه اسکان 3 هزار نفر در چهار روز(با احتساب هزینه دویست هزار تومان برای هر نفر در هر روز یعنی به طور متوسط هر روز 600,000,000 تومان): 2,400,000,000 تومان
هزینه پذیرایی و گشت و گذار در جزایر( با احتساب هزینه دوست هزار تومانی برای هر نفر در هر روز): 2,400,000,000 تومان
قطعا این همایش و گشت و گذار هزینه های کلان دیگری در این فصل پر بازدید خواهد داشت از جمله اختصاص هدایایی ویژه رئیس جمهور که از محاسبه آنان صرف نظر می شود. به رغم این موضوع باید گفت دست كم براي چنين همايش بزرگي بايد حداقل مبلغی در حدود 6,000,000,000 تومان هزینه کرد!

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 413
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 767
بازدید ماه : 764
بازدید کل : 56392
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1