سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 کاشت و داشت درختان میوه هسته دار ( آتو. هلو. شلیل .زردآلو و...) و ایجاد باغ



ادامه مطلب ...
جمعه 13 دی 1392برچسب:کاشت آلو, زردآلو شلیل,, :: 10:16 :: نويسنده : ذوالفقاری

Iran - Khorasan - Sarakhs - Robat Sharaf Inn

کاروانسرا یا رباط شرف بنایی اعجاب انگیز در شمال شرقی ایران زمین و یادگاریست از عصر سلجوقی...

رباط شرف - محمد گائینی

اینجا یک قصر دیدنی بین راهی در جاده ابریشم و میزبان عامه مردم بوده است... بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 13 دی 1392برچسب:رباط شرف ,سرخس, :: 6:20 :: نويسنده : ذوالفقاری
باخت هویتی غرب در سوریه، درسی که اوباما فراموش نمی‌کند
بقیه ئر ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
جمعه 13 دی 1392برچسب:, :: 5:47 :: نويسنده : ذوالفقاری

بیش از 30 کاروان پیاده از سرخس عازم زیارت امام رضا (ع) شدند

 

بخشدار مرکزی سرخس اظهار کرد: بالغ بر4 هزارو پانصد نفر در حدود بیش از 30 کاروان در قالب کاروان های پیاده عازم مشهد مقدس برای پابوسی آقا علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) در حال نزدیک شدن به مشهد الرضا (علیه السلام) هستند.

بقیه در ادامه مطلب

 

 

 

 



ادامه مطلب ...
جمعه 13 دی 1392برچسب:کاروان , سرخس, :: 3:38 :: نويسنده : ذوالفقاری

برای نخستین بار رخ داد؛ تصویربرداری از ۲ قلاده پلنگ ایرانی در سرخس

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 13 دی 1392برچسب:, :: 3:33 :: نويسنده : ذوالفقاری
 
گزارش تحلیلی - خبری شفاف
اگرچه تصویب طرح الزام دولت به غنی سازی 60 درصد با نقض توافقنامه ژنو3 اجرایی می شوداما تصویب این طرح درمجلس نشانگر بی اعتمادی ایران به طرف غربی است
 
بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 13 دی 1392برچسب:5+1,غنی سازی, :: 2:26 :: نويسنده : ذوالفقاری

اهميت زيارت حضرت امام رضا (عليه السلام)
 
این مقاله بصورت خلاصه 15 مزیت از مزایای زیارت شاه طوس امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) را بیان می کند: 

مزيت اول - زيارت حضرت رضا (عليه السلام) افضل و برتر از زيارت سيدالشهدا (عليه السلام) است :
 
شاه عبدالعظيم حسنی فرمود: به حضرت جواد عليه السلام عرض كردم  كه به زيارت قبر حضرت سيدالشهدا عليه السلام مشرف شوم يا به زيارت پدرتان .
 
فرمود: اندكى درنك كن ؛ سپس داخل اندرون شد بعد - در حالى كه اشكهايش بر رخسارش جارى بود - خارج شد و ...
 
سپس فرمود: زائران امام حسين عليه السلام بسيارند؛ اما زائران پدرم كمند.
 
در روايت ديگر فرمود: زيارت پدرم افضل است زيرا حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام را همه مردم زيارت مى كنند؛ اما پدرم را، جز خواص شيعه زيارت نمى كنند.
 
زيرا هر فرقه اى از شيعه ، امام حسين عليه السلام را از جهات مختلفى از قبيل ، شهادت آن حضرت ، مخصوصا فرزند بى واسطه حضرت زهراعليهاالسلام بودن محترم مى شمارند و فرق ديگر شيعه ، از قبيل : كیسانيه ، زيديه ، اسماعيليه و واقفيه و...امامت حضرت سيدالشهدا عليه السلام را پذيرفته اند؛ اما در اين ميان ، حضرت رضا عليه السلام داراى ويژگى خاصى است كه اغلب انشعابات تشيع ، قبل از ايشان بوده و باقيمانده از فرق مختلف همين خواص شيعه هستند كه به ولايت حضرت رضا عليه السلام معتقدند و شمارشان نسبت به بقيه كمتر است ؛ لذا در روايات عارفا بحقه قيد شده يعنى ايشان را امام واجب الاطاعه بداند.

چرا زیارت امام رضا از زیارت امام حسین بالاتر است؟ 

بقیه در ادامه مطلب

 

 



ادامه مطلب ...
جمعه 13 دی 1392برچسب:, :: 1:53 :: نويسنده : ذوالفقاری
احمدی‌نژاد همه چیز را به پای یک نفر قربانی کرد
احمدی نژاد در دوران مسئولیت، اشتباهاتی را انجام داد که نمی توان از آن گذشت و ایشان همه چیز را به پای یک نفر قربانی کرد و مردم از این مسأله ناراحت بودند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ احمدی نژاد در دوران مسئولیت، اشتباهاتی را انجام داد که نمی توان از آن گذشت و ایشان همه چیز را به پای یک نفر قربانی کرد و مردم از این مسأله ناراحت بودند.

حجت الاسلام حمید رسایی شب گذشته در حاشیه همایش بازخوانی حماسه نهم دی در شهرستان ورامین در پاسخ به سئوالات مردم در پاسخ به سوالی درباره عملکرد احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری اظهار داشت: آقای احمدی نژاد مدیری با رویکرد انقلابی و زنده کننده خط انقلاب و امام بود و از اینکه در انتخابات دوره نهم و دهم از ایشان حمایت کردم، پشیمان نیستم.
بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران کنگره 10هزار شهید استان مازندان:
رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار دست اندرکاران کنگره بزرگداشت ده هزار شهید استان مازندران، فرمودند: بزرگداشت و احیاء یاد و منش شهیدان با انجام کارهای پژوهشی و تولید آثار مکتوب و چند رسانه‌ای امری بسیار ضروری است.
شفاف: رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار دست اندرکاران کنگره بزرگداشت ده هزار شهید استان مازندران، فرمودند: بزرگداشت و احیاء یاد و منش شهیدان با انجام کارهای پژوهشی و تولید آثار مکتوب و چند رسانه‌ای امری بسیار ضروری است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، صبح امروز (پنجشنبه) متن بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران کنگره بزرگداشت ده هزار شهید استان مازندران که در تاریخ 1392/9/25 برگزار شده بود، در مصلای شهرستان ساری منتشر شد.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار دست اندرکاران کنگره بزرگداشت ده هزار شهید استان مازندران، شهدا و مجاهدان را سرآمدان دوران معرفی و تصریح کردند: بزرگداشت و احیاء یاد و منش شهیدان با انجام کارهای پژوهشی و تولید آثار مکتوب و چند رسانه‌ای از سیره و زندگی آنان امری بسیار ضروری است که لازم است کارهای صورت گرفته در این زمینه عمیق، دقیق و با بهره‌گیری از هنر و تحقیق باشد تا ماندگار و اثرگذار شود.
 
ایشان حرکت عظیم جوانان در دفاع مقدس را معجزه انقلاب اسلامی خواندند و خاطر نشان کردند: دفاع مقدس علاوه بر اینکه آزمون بزرگی برای ملت ایران بود، آزمونی برای بروز استعدادهای برجسته اشخاص و مناطق مختلف کشور نیز بود و این عرصه بزرگ باعث شد تا استعدادهای مکنون کشور هرچه بیشتر بروز یابد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری رشادتهای سرداران شهید از جمله باکری، خرازی، باقری و بروز شگفت آور استعداد آنان در دوران دفاع مقدس تاکید کردند: عرصه دفاع مقدس زمینه ای فراهم کرد تا از این جوانان، استراتژیست ها و فرمانده هان زبده ی نظامی ساخته شود که بتوانند یک ارتشِ مجهّز پشتیبانی شده ی از سوی قدرتهای بزرگ را با آن همه ساز و برگ نظامی در محاصره بیاندازند.
 
رهبر انقلاب همچنین با اشاره به سابقه دیانت، فدارکاری، وفاداری، اخلاص و کارنامه درخشان استان مازندران، از نقش مردم این استان در صحنه های مختلف انقلاب، از جمله دوران دفاع مقدس و سازندگی قدردانی کردند.
 

در اده مطلب بخوانید



ادامه مطلب ...
جمعه 13 دی 1392برچسب:, :: 1:17 :: نويسنده : ذوالفقاری
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 117
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 120
بازدید ماه : 117
بازدید کل : 55745
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1